۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۸۲۲۹۳
مدیر کل اوقاف مازندران:

تنها راه‌ رهایی بشر از مشکلات به‌کار بستن مفاهیم قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران قرآن را بهترین هدایت کننده بشر دانست و گفت: دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند مفاهیم قرآنی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در مراسم انسی با قرآن که در آستانه امامزاده یحیی (ع) ساری برگزار شد، با اشاره به این که قرآن راه سعادتی برای همه بشر است، گفت: جامعه قرآنی با پیشرفت علم، صنعت، سیاست و فرهنگ همراه است چرا که اساس و پایه پیشرفت در قرآن کریم و در بطن آیه‌های این مصحف نورانی موجود است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران قرآن را بهترین هدایت کننده بشر دانست و گفت: دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند مفاهیم قرآنی است.

حجت الاسلام سهرابی پیشرفت های امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به دلیل تبعیت از قرآن کریم دانست و خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی باید همه ارکان آن برگرفته از کلام خداوند باشد که در جمهوری اسلامی اسلامی ایران قانون اساسی این کشور گرفته شده از بطن قرآن کریم است.

وی با تأکید براین که مفاهیم قرآن باید در همه شؤونات زندگی اجتماعی و فردی ما وارد شود، تصریح کرد: متأسفانه امروز قرآن در برخی موارد مهجور واقع می شود که باید برای جبران آن از مفاهیم قرآنی بیشتر در جامعه بهره گرفته شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی را سبب زندگی به خداوند متعال و سعادت دنیوی و اخروی دانست و ادامه داد: هر اندازه انس و الفت با کلام خداوند بیشتر شود، خداوند نیز ثواب بیشتری را نصیب ما انسان‌ها خواهد کرد.

وی با بیان این‌که همه ما در برابر قرآن مسؤولیم و مردم را باید با مفاهیم عمیق قرآنی آشنا کنیم، ابراز داشت: ‌اصل و محوریت‌ را باید عمل به قرآن قرار دهیم تا به رشد و تعالی دنیوی و اخروی برسیم.

حجت الاسلام سهرابی در ادامه سخنانش با بیان این که طرح ملی تلاوت طبق منویات مقام معظم رهبری برای ترویج فرهنگ قرآنی در کلیه استان‌ها در طول سال برگزار می‌شود، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید بر برگزاری کرسی‌های قرآنی با سطح گسترده در مناطق مختلف کشور دارند.

وی هدف از برگزاری نشست‌های قرآنی را ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در استان دانست و خاطرنشان کرد: برای ترویج و گسترش فرهنگ قران کریم باید از همه‌ امکانات و ظرفیت‌ها استفاده کنیم و با معرفی درست این مصحف نورانی در سطح جامعه باعث تحولی عظیم در همه‌ عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی شویم.

مدیر کل اوقاف مازندران یکی از مهم‌ترین‌ برنامه‌های اصلی سازمان اوقاف را برگزاری و اجرای برنامه‌های قرآنی دانست و تصریح کرد: سعی ما بر آن است که این‌گونه برنامه‌ها را به مرقد پاک و مطهر امامزادگان سوق دهیم./950/پ202/س
ارسال نظرات