۰۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۸۲۱۰۷
امام جمعه ماهشهر:

صهیونیسم سرمنشأ تمام فتنه‌های خاورمیانه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهشهر، صهیونیسم را عامل اصلی فتنه های خاورمیانه دانست.
حجت الاسلام غبيشاوي، امام جمعه ماهشهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به حادثه بمب‌گذاری اخیر در کربلا که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 80 زائر شد، اظهار داشت: تا زمانیکه اشغالگران در کشورهایی همچون عراق حضور دارند، باید هر روز منتظر جنایتی جدید بود.

وی با بیان این که آمریکا در عراق، تکفیری‌ها را مسلح کرده و به جان شیعیان انداخته است، ابراز داشت: پیوند نامبارکی بین صهیونیسم، عوامل موساد، آمریکایی‌ها و دشمنان تشیع همچون بعثی‌ها، وهابی‌ها و تکفیری‌ها منعقد شده و هر روز جنایتی خونبار را علیه شیعیان و ملت مظلوم عراق رقم می‌زنند.

امام جمعه ماهشهر ادامه داد: قرن‌های متمادی شیعیان و اهل سنت عراق زندگی مسالمت‌آمیزی را در کنار هم داشتند و در طول این قرون نه تخریب حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سابقه داشت و نه چنین انفجارها و جنایت‌هایی در این کشور رقم می‌خورد.

استاد حوزه علمیه ماهشهر خاطر نشان کرد: دولت کنونی عراق نیز دچار ناهماهنگی‌های سیاسی شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر این دولت یک دست شده و در برابر فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان موضع‌گیری‌های خوبی داشته باشد.

حجت الاسلام غبیشاوی ابراز داشت: امیدواریم اشغالگران زورگو و جنایتکار نیز هرچه سریع‌تر با ذلت و خواری به کشورهای خود بازگشته و بگذارند که مسلمانان به زندگی مسالمت‌آمیز گذشته خود ادامه دهند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها، با تقدیر از هیئت‌های مذهبی، حسیینه‌ها، تکایا، مساجد و اقشار مختلفی که جشن‌های ویژه نیمه شعبان را باشکوه هرچه بیشتر برگزار کردند، خاطر نشان کرد: هر چند انتظارات فراتر از برنامه‌های برگزار شده در جشن نیمه شعبان امسال بود اما در مجموع برنامه‌ها و مراسم‌های بسیار خوبی در منطقه به اجرا درآمد که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد./945/پ203/ص

ارسال نظرات