۳۱ تير ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۸۱۵۲۰
شهردار قم:

جهان اسلام چشم به حوزه علمیه قم دوخته است

خبرگزاری رسا ـ شهردار قم، ظرفیت و توانمندی حوزه های علمیه را در جهان کم نظیر خواند و با اشاره به وجود مدارس علمیه و مراکز علمی و تحقیقاتی فراوان در شهر مقدس قم تاکید کرد: امروز جهان اسلام،‌ چشم به مدارس علمیه قم دوخته است.
مدرسه فيضيه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ محسن عابدینی پور شهردار قم،‌ عصر پنج شنبه، در گفت و گو با خبرنگاران،‌ ظرفیت های شهر مقدس قم را کم نظیر توصیف کرد و گفت: وجود حوزه های علمیه،‌ بیوت مراجع تقلید،‌ مراکز علمی،‌ فرهنگی و تحقیقاتی و پژوهشی متعدد، شهر مقدس قم را در جایگاه بسیار برجسته ای قرار داده است.

عابدینی پور، ظرفیت و توانمندی حوزه های علمیه را در جهان کم نظیر خواند و تاکید کرد: امروز حوزه ها و مدارس علمیه شهر قم و مراکز علمی و تحقیقاتی وابسته، منشا خیر، برکت و اثر در این شهر مذهبی، کشور و عرصه های بین المللی هستند.

شهردار قم اضافه کرد: حوزه های علمیه شهر مقدس قم،‌ از ظرفیت و توانمندی بسیار خوبی برخوردار هستند و امروز جهان اسلام چشم به حوزه علمیه قم دوخته است.

وی نقش حوزویان، طلاب و روحانیان را در امور فرهنگی برجسته توصیف و تصریح کرد: طلاب و روحانیان،‌ از مؤثرترین اقشار جامعه هستند و به دلیل برخورداری از پشتوانه غنی علمی،‌ به درستی مبانی دین را برای اقشار مختلف مردم تبیین می کنند.

شهردار قم در ادامه، با اشاره به برخی از اظهار نظرها در خصوص پروژه های عمرانی و طرح احداث مونوریل در شهر مقدس قم گفت: بحمدلله دولت خدمتگذار توجه بسیار خوب و ویژه ای به شهر مقدس قم دارد.

وی با بیان اینکه دولت نسبت به توسعه و آبادانی شهر قم اهتمام ویژه ای دارد گفت: خوشبختانه دولت بودجه های بسیار خوبی را نیز به این مهم اختصاص داده است و ما باید سعی کنیم از این بودجه ها و اعتبارات به نحو بهینه استفاده کنیم.

عابدینی پور، با اشاره به نقش رسانه های جمعی در مسائل مختلف افزود: رسانه ها باید با نقد سازنده و راهنمایی های رسانه ای خود، مسؤولان شهر و استان را در عمران و آبادنی قم کمک کنند.

وی همچنین با اشاره به رویکرد فرهنگی دولت دهم خاطرنشان کرد: دولت برای انجام کارهای فرهنگی در سال جاری،‌ هفتاد میلیارد تومان به استان قم اختصاص داده و این اعتبارات به صلاحدید حجت الاسلام موسی پور استاندار قم بین دستگاه های فرهنگی تقسیم خواهد شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات