۳۱ تير ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۸۱۴۷۶
معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

حرکت قهقرایی در فعالیت‌های هنری دینی پذیرفتنی نیست

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به جایگاه هنر در انتقال ارزش های دینی اظهار داشت: پرداخت به فعالیت‌های هنری در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی ضروری است.
حجت‌الاسلام محمد قطبي مسوول اداره فرهنگي هنري دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، روز گذشته در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری حوزه علمیه اصفهان، فرهنگ را مقوله بسیار پیچیده دانست و گفت: همواره بشر در صدد بوده است با بهره گیری از راهکارهای مناسب فرهنگ و معارف خود را توسعه و تعمیق بخشد.

وی به جایگاه مقدس روش‌های شفاهی انتقال معارف دینی سنتی همچون منبر اشاره کرد و افزود: با توجه به گسترش روش‌های ارتباطی، پرداختن به الگوهای جدید نشر معارف با بهره‌گیری از متد جدید در حوزه‌های علمیه بسیار ضروری است.

حجت الاسلام قطبی توسل به هنر را یکی از راهکارهای تعمیق باورهای دینی دانست و ابراز داشت: پنتاگون با بهره گیری از برنامه های نمایشی شرکت هایی چون هالیوود، توانسته است راه اجرای بسیاری از برنامه های سیاسی و نظامی خود را در جهان هموار سازد.

وی با اشاره به بهره‌گیری بزرگان گذشته از هنرهای سنتی همچون نقالی، پرده‌خوانی و تعزیه در انتقال فرهنگ دینی اظهار داشت: اگر چه این روش‌ها در محتوا و قالب خالی از اشکال و اشتباه نبوده ولی بی شک بخش حایز اهمیتی از عشق و محبت مردم ما به امام حسین‌ و ائمه اطهار‌(ع) مرهون خدمات پرده خوان‌ها، نقالان و تعزیه است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان این‌که وظیفه تعمیق باورهای دینی برای آیندگان بر عهده حوزه‌های علمیه است، بیان داشت: اگر به هنرهای نمایشی، تجسمی و سایر عرصه‌های هنری بی تفاوت باشیم و با دست روی دست گذاشتن خود، حرکت قهقرایی داشته باشیم، آینده از آن ما نخواهد بود.

وی مفاهیمی چون تکریم، عفاف، حیا، تشکر از دیگران و امثال آن را ارزش هایی دینی کمرنگ شده در جامعه دانست و ادامه داد: با بهره گیری از هنر می توان این مفاهیم را زنده کرد.

حجت الاسلام قطبی با بیان این‌که اسلام متعالی‌ترین ارزش‌های دینی را برای انسان به ارمغان آورده است، گفت: گام اول در تولیدات هنری تجلی ذوق درونی هنرمند است و گام بعدی ذوق آفرینی در جامعه و جذب دیگران به مفاهیم موجود در اثر هنری است.

وی بیان داشت: در حوزه‌های علمیه باید به سمتی پیش برویم که ارزش‌های پنهان در لایه‌های درونی را به مخاطب نزدیک کنیم و این ارزش‌ها را در قالب هنر به جامعه عرضه کنیم. /965/پ202/س
ارسال نظرات