۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۸۱۴۲۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی‌ اردبیل:

نبود ائمه جماعت مشکل اساسی مساجد استان اردبیل است

خبرگزاری رسا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در حال حاضر عمده مشکل استان برای برپایی نماز جماعت، نبود روحانی است که به ازای این تعداد مسجد تنها 570 روحانی در استان موجود است.
حجت الاسلام مهدي ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي اردبيل
حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، اظهار داشت: با توجه به صبغه دینی و فرهنگ عاشورایی اردبیل در طول تاریخ، مکتب تعزیه استان در حال تدوین است.

وی خاطر نشان کرد: قرار است به زودی یادمان حاج سلیم مؤذن‌زاده، مداح برجسته خاندان عصمت و طهارت با هدف تجلیل از بلبلان مکتب اهل بیت(ع) تهیه و رونمایی شود.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تأکید بر این‌که برگزاری آیین‌های مذهبی زمینه ترویج فرهنگ اسلامی و شعائر دینی را فراهم می‌ کند، گفت: تقویت باورهای دینی در میان نسل جوان و خدمت صادقانه و بی‌منت در دستگاه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) افتخاری بزرگ برای هیأت‌های مذهبی استان است.

حجت الاسلام ستوده ماهیت و اساس تشکیل هیأت‌های مذهبی در استان را ترویج فرهنگ و شعائر دینی و احکام نورانی اسلام دانست و از اعضای این هیأت خواست با وحدت و همدلی کارها را به پیش ببرند.

وی در ادامه با بیان این‌که در استان اردبیل بیش از یک هزار و 837 باب مسجد موجود است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر عمده مشکل استان برای برپایی نماز جماعت، نبود روحانی است که به ازای این تعداد مسجد تنها 570 روحانی در استان موجود است.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر اینکه کمبود روحانی مشکل جدی و اساسی استان است، تصریح کرد: هم اکنون تنها در 127 مسجد نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود./935/پ202/س
ارسال نظرات