۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۸۰۸۵۱

شفافیت از ویژگی های زندگی امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه سیره نگاری دانشکده علوم حدیث گفت: امام حسین(ع) هیچ گاه به کسی وعده دروغین برای حکومت نداد.
امام حسين ع

حجت الاسلام سید محمود طباطبائی نژاد، مدیر گروه سیره نگاری دانشکده علوم حدیث با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و میلاد امام حسین(ع)، گفت: ائمه معصومین(ع) در صدد بوده اند تا با سفارش به اهمیت ماه شعبان و بیان اعمال این ماه، بندگان خدا را برای ماه رمضان آماده کنند.

وی گفت: شعبان ماه شادی اهلبیت(ع) است و فرصتی برای انس و توسل بیشتر با نمایندگان خداوند در زمین است.

وی با اشاره به میلاد امام حسین(ع)، گفت: سراسر زندگی امام حسین(ع) شفاف و صادقانه است و در طول سفر خطرناک ایشان از مکه به مدینه و از مدینه به کربلا نمی بینیم که به شخصی بخاطر همراهی کردن، وعده دروغین بدهند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: امروز در غرب و شرق اگر کسی در انتخابات شرکت کند و بخواهد پستی را بر عهده بگیرد، با انواع فریب های تبلیغاتی و وعده های باطل، اذهان مخاطبان را می فریبد، اما اگر به زندگینامه امام حسین(ع) مراجعه کنیم، نه تنها شاهد چنین امری نیستیم بلکه ایشان در جاهای مختلف افراد را مختار در ادامه مسیر می کنند تا کسی با ناآگاهی در این قیام جاودان شرکت نکند.

وی با بیان اینکه شفافیت و آزادی دو شاخصه برجسته قیام حسینی(ع) است، بیان داشت: توجه امام به این دو ملاک باعث شد تا افراد، با ثبات قدم وارد صحنه کربلا شوند و بدون تزلزل جان خود را فدای ارزش ها کنند.

وی تاثیر گذاری امام حسین(ع) بر یاران خود را عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) با تبیین هدف از قیام و ارزش های آن، سربازانی تربیت کردند که در راه عزت اسلام جانفشانی را به حد اعلای خود رساندند و در این راه هیچ گاه گله و شکایتی نکردند.

این استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به شفافیت در زندگی امام حسین(ع)، گفت: عقار نویسنده مصری در کتاب خود می نویسد بنی امیه سال ها علیه امام حسین(ع) برنامه ریزی کرد و سعی می کرد تا با تبلیغات منفی علیه ایشان، مردم را از خاندان وحی دور کنند اما آن ها هیچ گاه نتوانستند نقطه ضعفی از امام حسین بگیرند و تنها حرفی که زدند در مورد قیام ایشان بود که گفتند علیه حکومت قیام کرده است.

وی در پایان بر عبرت گیری از زندگی امام حسین(ع) تاکید کرد و خواستار جامع نگری در نقل سیره امام حسین(ع) در تمام ابعاد شد. /909/پ202/ع

ارسال نظرات