۱۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۸۰۴۶۶

آزمون ورودی حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آزمون ورودی حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد.
آزمون ورودی حوزه علمیه خراسان شمالی  برگزار شد
به گزارش خبرگزاری رسا از بجنورد، کارشناس فرهنگی دفتر نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی، در حاشیه برگزاری این آزمون اظهار داشت: مجموع شرکت‌کنندگان در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه این استان 500 نفر برادر و 250 نفر خواهر هستند.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان گفت: پس از برگزاری آزمون و انجام گزینش‌های لازم، افراد واجدالشرایط همزمان با مهرماه تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

وی تصریح کرد: آزمون یاد شده با شرکت تمام متقاضیان دارنده مدرک سیکل(سوم راهنمایی)، دیپلم و بالاتر برگزار شد و امسال ‌نام‌نویسی در این آزمون افزون بر روش پستی، برای نخستن بار به صورت اینترنتی و از طریق دو سایت اینترنتی www.hozekh.com و www.hozekhorasan.com انجام شد.

مهرپویان حداکثر سن داوطلبان شرکت در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان را برای دارندگان مدرک تحصیلی سیکل (سوم راهنمایی)، دیپلم و پیش دانشگاهی به ترتیب 17، 20 و 21 و افراد دارای مدرک کاردانی 22، کارشناسی 24 و کارشناسی ارشد را 26 سال عنوان کرد.

وی بیان داشت: همچنین مواد امتحانی مقطع سوم راهنمایی(سیکل) دروس قرآن، بینش اسلامی، عربی، اجتماعی و تاریخ سال‌های اول، دوم و سوم و مقطع دیپلم دین و زندگی، عربی و ادبیات فارسی سال‌های اول دوم و سوم، مطالعات اجتماعی سال اول و تاریخ سال سوم متوسطه است و علاوه بر مواد امتحانی 10 سؤال تست هوش نیز در دفترچه سؤالات آمده بود.

کارشناس فرهنگی دفتر نمایندگی مدیریت حوزه‌علمیه خراسان شمالی گفت: نتیجه آزمون ورودی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی پنجم مرداد ماه از طریق سایت‌های یاد شده و یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار اعلام می‌شود.

وی گفت: همچنین افراد دارای مدرک کاردانی و بالاتر از آن علاوه بر شرکت در آزمون، پنجم مرداد ماه در مصاحبه نیز شرکت می‌کنند. /966/پ202/س
ارسال نظرات