۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۸۰۲۰۳
در گفت و گو با مسؤول دفتر آیت الله نوری همدانی؛

جزئیات و برنامه های سفر آیت الله نوری همدانی به استان کرمان تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی در گفت و گو با خبرگزاری رسا جزئیات و برنامه های سفر این مرجع تقلید به استان کرمان را تشریح کرد.
2/  آيت الله نوري همداني


وحید نجف زاده، مسؤول دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برنامه های سفر یک هفته ای این مرجع تقلید به استان کرمان، اظهار داشت: حضرت آیت الله نوری همدانی، روز جمعه هفته جاری،‌ هجدهم تیرماه، در آستانه عید مبعث رسول اکرم(ص) به استان کرمان سفر می کند و برنامه ها و دیدارهای مردمی این مرجع تقلید نیز از روز شنبه نوزدهم تیرماه آغاز می شود.

وی حضور در گلزار شهدای شهر کرمان و ادای احترام به مقام شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را اولین برنامه سفر حضرت آیت الله نوری همدانی در سفر به کرمان عنوان کرد و گفت: این مرجع تقلید روز شنبه نوزدهم تیرماه،‌ پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای استان کرمان،‌ برای شرکت و ایراد سخن در جشن بزرگ عید مبعث در مصلای بزرگ شهر کرمان حضور پیدا خواهد کرد.

نجف زاده بیان داشت: حضرت آیت الله نوری همدانی عصر روز شنبه نیز از موزه دفاع مقدس شهر کرمان که از بزرگ ترین موزه های دفاع مقدس در کشور به شمار می رود، بازدید و با دست اندرکاران این موزه گفت و گو می کند.

وی ادامه داد: این مرجع تقلید صبح روز یکشنبه بیستم تیرماه نیز با علما،‌ ائمه جمعه و جماعات دیدار می کند و عصر همین روز نیز دیداری را با بانوان و زنان فرهیخته و نخبگان جامعه زنان استان کرمان خواهد داشت.

مسؤول دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به برنامه های سومین روز سفر این مرجع تقلید به استان کرمان ابراز داشت: این مرجع تقلید روز دوشنبه 21 تیرماه نیز در نوبت صبح با فرهنگیان استان کرمان دیدار می کند و در نوبت عصر نیز با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران دیدار و در جمع صمیمی آنها به ایراد سخن می پردازد.

نجف زاده ادامه داد: حضرت آیت الله نوری همدانی روز 22 تیرماه نیز در جمع نخبگان،‌ اندیشمندان، فرهیختگان و اساتید دانشگاه های استان کرمان به ایراد سخن می پردازد و عصر این روز نیز با مدیران و اعضای شورای اداری این استان دیدار خواهد کرد.

مسؤول دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی، دیدار با هیئات مذهبی و تشکل های مردمی را برنامه این مرجع تقلید در روز 24 تیرماه عنوان کرد و گفت: حضرت آیت الله نوری همدانی در آخرین روز از برنامه سفر یک هفته ای خود به استان کرمان در نوبت صبح از صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان که در سپاه ثارالله کرمان برگزار می شود بازدید خواهد کرد و در نوبت عصر نیز با خانواده هایی که سه فرزند خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

نجف زاده هدف از سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به استان کرمان را تبیین مبانی انقلاب اسلامی و تقویت اهداف نظام ذکر و تصریح کرد: مردم ایران علاقمند و ارادتمند روحانیت، به ویژه مراجع تقلید و علما هستند و حضور یک مرجع تقلید در یک شهرهای مختلف آثار و برکات بسیار خوبی را به دنبال دارد و مردم نیز از حضور مراجع تقلید در شهرها و استان های مختلف استقبال و ابراز خرسندی می کنند.

مسؤول دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی، در ادامه از تشکیل ستادی برای هماهنگی هرچه بهتر سفر این مرجع تقلید به استان کرمان به ریاست امام جمعه و عضویت برخی از دستگاه های اجرایی کرمان خبر داد و گفت:‌ یکی از درخواست های مردم کرمان،‌ سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به شهرهای مختلف این استان بود،‌ اما با توجه به گستردگی شهرهای استان کرمان و گرمی بیش از حد هوا امکان این مهم میسر نبود.

وی ادامه داد: در عین حال برای اینکه همه مردم استان از فیض وجود حضرت آیت الله نوری همدانی بهره مند شوند، تمامی برنامه ها به صورت متمرکز در شهر کرمان برگزار می شود و هماهنگی های لازم انجام شده است تا امکان حضور ارادتمندان به مرجعیت و روحانیت در برنامه های سفر حضرت آیت الله نوری همدانی فراهم شود.

نجف زاده در پایان ابراز داشت: تمامی برنامه ها، دیدارها و ملاقات های سفر یک هفته ای حضرت آیت الله نوری همدانی به جز مجلس جشن بزرگ عید مبعث که در مصلای بزرگ شهر کرمان برگزار خواهد شد،‌ در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می شود.

گفتنی است، حضرت آیت الله نوری همدانی روز جمعه در آستانه عید مبعث رسول اکرم(ص) سفری یک هفته ای به استان کرمان خواهد داشت و در این سفر با اقشار مختلف مردم،‌ نخبگان و فرهیختگان،‌دانشجویان و اساتید دانشگاه،‌ حوزویان و ائمه جمعه و جماعات دیدار و گفت و گو خواهد کرد. /924/ت302/ع

ارسال نظرات