۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۷۹۸۴۴
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه:

کانون خانواده‌ باید زمینه‌ساز مقابله با تهدید نرم باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امروز جوانان ما باید در عرصه اینترنت با ایجاد وبلاگ ها و سایت های دینی، مذهبی و علمی به مقابله با تهاجم فرهنگی جهان غرب بپردازند و خانواده ها نباید بستر ساز ناتوی فرهنگی و تهاجم فرهنگی باشند.
معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه کشور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور، عصر روز گذشته در همایش خانوادگی ارتقای بصیرت کارمندان اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران که در مجتمع فرهنگی رفاهی خزر‌آباد ساری برگزار شد، گفت: مفهوم بصیرت یک نگاه درونی است و کسانی که لبیک‌گوی امام زمان(عج) هستند و شناخت دقیق از حق و حقیقت دارند و آن را در مسائل اجتماعی، سیاسی  خانوادگی بکار ببرند اهل بصیرت هستند.

وی از دیگر مؤلفه های اهل بصیرت را حمایت به موقع از حق دانست و افزود: امروز ندای امام زمان‌(عج) از زبان مبارک نائب برحقش حضرت آیت الله خامنه ای به گوش می رسد و وظیفه ما اطاعت از اوامر ایشان است که به نوعی دفاع از حق است.

حجت الاسلام شرفخانی تبعیت محض از ولی فقیه زمان را وظیفه همگان در شرایط کنونی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امروز همه آحاد جامعه باید با گوش فرا دادن به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی تابع محض ایشان باشیم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدات فرهنگی غرب خاطرنشان کرد: امروز جوانان ما باید در همه عرصه ها به ویژه در عرصه اینترنت با ایجاد وبلاگ ها و سایت های دینی، مذهبی، علمی به مقابله با تهاجم فرهنگی جهان غرب بپردازند و خانواده ها نباید بستر ساز ناتوی فرهنگی و تهاجم فرهنگی باشند.

حجت الاسلام شرفخانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که طرح تابستانی نشاط معنوی در 430 امامزاده و بقاع متبرکه در 195 شهرستان کشور برگزار می شود، گفت: این طرح تابستانی با هدف غنی‌سازی و بهینه‌سازی اوقات فراغت، ایفای نقش معنوی بقاع متبرکه و تقویت بنیه‌های اعتقادی،  مذهبی جوانان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به محورهای طرح تابستانی نشاط معنوی، گفت: این برنامه در محورهای آموزشی، تفریحی، ورزشی و فوق برنامه برای مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه با سرفصل‌ها و مباحث جداگانه در بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان این که در مقطع متوسطه و در بخش خواهران و برادران بحث حجاب و عفاف با برگزاری حلقه‌های معرفت و مطالعه‌ی کتاب‌های شهید مطهری و همچنین برگزاری کلاس‌های بینش سیاسی در هر هفته پیش‌بینی شده است، افزود: برنامه‌های تفریحی این طرح نیز به استان‌ها ابلاغ شده که باید مکان‌های تفریحی و ورزشی و اردوهای سیاحتی و زیارتی را در نظر بگیرند./950/پ202/س

ارسال نظرات