۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۹
کد خبر: ۷۹۲۵۷

جشنواره فیلم برداشت سوم در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر مطالعات، تاریخ و اندیشه سیاسی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: جشنواره فیلم «برداشت سوم»، پنج شنبه 26 فروردین در جمع طلاب و دانشجویان داشنگاه علوم اسلامی رضوی در مشهد برگزار می شود.
فيلمبرداري
محمد حسین آشتیانی، مسؤول دفتر مطالعات، تاریخ و اندیشه سیاسی دانشگاه علوم اسلامی رضوی،‌ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،‌ اظهار داشت: جشنواره فیلم برداشت سوم با محوریت نقد فیلم در این دانشگاه برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی طلاب و دانشجویان با شیوه نقادی فیلم ذکر و عنوان کرد: با برگزاری چنین برنامه هایی سعی داریم تا طلاب مستعد و علاقه مند را به سمت نقد فیلم های حساس سوق دهیم و آن ها را با اصول نقادی یک فیلم آشنا کنیم.

آشتیانی ادامه داد: فیلم «کتاب قانون»‌ اثر مازیار میری،‌ «بایکوت» اثر محسن مخملباف و «سنگسار ثریا» اثر سیروس نورسته، سه فیلمی هستند که مورد نقد و بررسی قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه فیلم کتاب قانون با حضور دکتر موحدی،‌ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و از مبلغان ایران در خارج از کشور نقد و بررسی خواهد شد، خاطر نشان کرد: بایکوت که اثری انقلابی و درمورد جنبش های انقلابی است باحضور دکتر حقانی،‌ مدیر مؤسسه مطالعات و تاریخ معاصر ایران نقد می شود که در این جلسه بازشناسی جنبش های درونی انقلاب،‌ بازخوانی دوباره انقلاب و مطابقت آن با اوضاع سیاسی کشور و نیز بررسی شخصیت محسن مخملباف صورت خواهد گرفت.

مسؤول دفتر مطالعات، تاریخ و اندیشه سیاسی دانشگاه علوم اسلامی رضوی تصریح کرد: فیلم سنگسار ثریا با حضور حجت الاسلام دکتر جهانگیری،‌ مدیر گروه فقه و اصول دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دکتر حقانی،‌ مدیر مؤسسه مطالعات و تاریخ معاصر ایران در ابعاد مختلف فقهی، سیاسی و اجتماعی بررسی می شود.

گفتنی است، جشنواره فیلم برداشت سوم،‌ پنج شنبه 26 فروردین، صبح و بعد از ظهر در سالن اجتماعات دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می شود./934/پ202/ص
ارسال نظرات