۲۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۹۰۳۶

نسخه دیجیتال کتاب زن در آینه مطبوعات منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ نسخه الکترونیکی کتاب زن در آینه مطبوعات از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.
زنان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب زن در آینه مطبوعات نمایه ای است که با هدف آشنایی پژوهشگران با سیر تاریخی مباحث مربوط به زن در عصر انقلاب به صورت الکترونیکی منتشر شده است.

بررسی نقش رسانه‌ها جهت تنویر افکار عمومی، تضارب اندیشه‌ها و احیای حقوق و منزلت اجتماعی زنان از موضوعاتی است که در نسخه الکترونیکی کتاب زن در آینه مطبوعات نعکاس یافته است.

بررسی آفرینش‌، اسلام، ادیان، مسئولیت. قرآن، اجتهاد،ححجاب و عفاف، الگوها، حقوق، مادری، چهره ای شاخص، رسانه با محوریت موضوع زن و نقش او از مباحث این نسخه الکترونیکی است.

در مقدمه این کتاب می خوانیم: این‌ مجموعه‌، می‌تواند کارنامه‌ هر نشریه‌ یا نویسنده‌ در مورد پرداختن‌ به‌ موضوع‌ زن‌ باشد و با اندک‌ زحمتی‌ دیدگاه‌ خاص‌ هر یک‌ را در این‌ زمینه‌ بنمایاند.

بنا به این گزارش، مجموعه حاضر که به همت دفتر مطالعات و توسعه رسانه‎های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مؤسسه فرهنگی موعود تهیه شده انعکاس‌دهنده دیدگاه هر یک از نشریات نسبت به مسایل زنان است و به معضلات و مشکلات و نیز چاره‌جویی اصحاب مطبوعات در این زمینه اشاره داشته و می‌تواند به عنوان یک منبع مهم مورد استفاده پژوهشگران قرار گیرد.

علاقمندان می توانند برای دانلود این کتاب الکترونیکی به نشانی 
www.rasaneh.org مراجعه کنند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات