۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۷۷۸۶۰
امام جمعه ماهشهر:

چهارشنبه سوری باقی‌مانده دوران خرافه‌ پرستی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهشهر در خطبه های نماز جمعه آیین چهارشنبه سوری را برخلاف آیین مقدس اسلام و مذهب تشیع عنوان کرد.
چهارشنبه سوري پشتوانه ديني ندارد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام ‌محمدابراهیم فلسفی، امام جمعه ماهشهر، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان این‌که رسومات ملی باید منطبق با تعقل و تفکر بوده و دارای ارزش باشند، اظهار داشت: چهارشنبه‌ آخر سال یکی از سنت‌های خرافی به جای مانده از دوران آتش‌پرستی است.

وی افزود: رسم و آیینی که سبب ایجاد ضرر و زیان و اتفاقات ناگوار شود، از لحاظ شرعی ایراد دارد و باید از انجام آن خودداری شود.

خطیب جمعه ماهشهر تصریح کرد: در دوران آتش‌پرستی روز چهارشنبه را روز نحسی می‌دانستند و آتش را نیز وسیله‌ای برای از بین بردن نحوست این روز می‌پنداشتند، اما بر اساس شریعت مقدس اسلام این‌گونه مسائل مبنا ندارد و برخلاف شرع و آیین مقدس اسلام و مذهب تشیع است.

حجت الاسلام فلسفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: این ایام فرصت بسیار مناسبی است که انسان با ‌صدقات و خیرات، نیازمندان واقعی در آستانه سال جدید یاری کند.

امام جمعه ماهشهر ادامه داد: کمک به هم‌نوعان و دستگیری از افراد نیازمند مسأله‌ای است که در دین مبین اسلام بسیار به آن سفارش شده و یکی از سیره‌های عملی پیامبر اکرم‌(ص) و ائمه اطهار‌(ع) به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت رعایت حقوق کارگران از سوی کارفرمایان و پیمانکاران تصریح کرد: پرداخت حقوق کارگر در اسلام به آن سفارش زیادی شده اما در بسیاری از موارد مشاهده می‌کنیم که حقوق حقه این قشر تلاشگر از سوی برخی پیمانکاران تضییع می‌شود.

خطیب جمعه ماهشهر در پایان خاطرنشان کرد: ضروری است کارفرماها و پیمانکاران به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند و با زیرپا گذاشتن حقوق مسلم کارگران، لهیب سوزان آتش جهنم را برای خود خریداری و تضمین نکنند./945/پ202/س
ارسال نظرات