۲۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۷۷۸۱۴

اعضای شورای عالی استان‌های کشور با مراجع تقلید دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ اعضای شورای عالی استان‌های کشور، امروز در سفر به شهر مقدس قم، با برخی از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کردند.
اعضای شورای عالی استان‌های کشور با مراجع تقلید دیدار کردند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برخی از اعضای شورای عالی استان‌های کشور به همراه مهندس مهدی چمران رئیس شورای عالی استان های کشور و رییس شورای شهر تهران، روز جمعه در سفریک روزه به قم، با حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی و سبحانی از مراجع تقلید، آیت الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم و آیت الله علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدارها با اشاره به اهیمت کار شورای عالی استان های کشور، با بیان این‌که باید همکاری شوراهای استان‌ها با یکدیگر افزایش پیدا کند، تاکید کرد:‌ باید شورای استان‌ها با استان‌های محروم همراهی کنند و اگر نیازمند کمک و مساعدت هستند، امکانات لازم در اختیار آنها قرار گیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی نیز در دیدار با اعضای شورای عالی استان های کشور، با اشاره به نقش مردم در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، بر ضرورت خدمت بیشتر به مردم به ویژه اقشار محروم جامعه تاکید و تصریح کرد: در حال حاضر مردم از گرانی رنج می برند وباید سعی شود این مشکلات با برنامه ریزی مناسب حل شود.

همچنین حضرت آیت الله سبحانی در ادامه این‌دیدارها با اشاره به اهمیت کار شورا‌های اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: تمام هم و غم شوراها باید خدمت به مردم و جامعه باشد.

وی در ادامه با اشاره به وجود برخی از قوانین مشکل ساز و دست و پا گیر و همچنین بروکراسی اداری در برخی ادارات، بر ضرورت رفع این مشکل و تجمیع کارها در یک مرکز تاکید کرد و افزود: شهرداری ها از جمله نهادهایی است که مردم با آن ارتباط فراوانی دارند و باید شرایط به گونه ای باشد که در راه انداختن کار مردم تسریع شود.

آیت الله علوی گرگانی نیز در این دیدارها در سخنانی خدمت به مردم را مهم ترین توفیق برای مسؤولان کشور دانست و تاکید کرد: آنچه ما را خوشحال می کند این است که ببینیم مسؤولان کشور ما خود را وقف مردم و خدمت به جامعه کرده اند و درد مردم را متوجه می شوند.

آیت الله مصباح یزدی نیز در این دیدارها با بیان این‌که مسؤولان باید ارزش های متعالی اسلام و نیازهای مردم را مد نظر داشته باشند گفت: فرهنگ اسلامی، فرهنگی مبتنی بر عقاید دینی ما است و اگر این فرهنگ تقویت شود همه تصمیم گیری های مسؤولان به نتیجه منجر خواهد شد.

مهندس چمران نیز در ابتدای این دیدارها گزارشی از دبیرخانه شورای عالی استان های کشور ارائه و از بذل توجه و عنایت مراجع تقلید و علما قدردانی کرد. /924/پ202/س
ارسال نظرات