۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۷۷۷۶۵
مسؤول مرکز احیا آثار علامه ملا حبیب الله شریف کاشانی:

رهبری و مراجع تقلید بر احیا آثار علامه ملا حبیب الله شریف کاشانی تاکید دارند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز احیا آثار علامه ملا حبیب الله کاشانی از تاکید مقام معظم رهبری و مراجع تقلید بر احیا آثار این عالم شیعی خبر داد.
کنگره بزرگداشت علامه ملا حبيب الله شريف کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین شریف، مسؤول مرکز احیا آثار علامه ملا حبیب الله کاشانی روز پنج شنبه در کنگره بزرگداشت علامه شریف کاشانی، که با حضور علما، اساتید و صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی در سالن اجتماعات پژوهشکده علوم و معارف قرآنی اهل بیت(ع) وابسته به آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، در سخنانی با اشاره به مقام علمی و معنوی علامه کاشانی، یاد و خاطره این عالم ربانی را گرامی داشت و گفت: این عالم مجاهد در علوم مختلف از جمله فقه، اصول، ادبیات و دیگر علوم تالیفات بسیاری داشته است که تاکنون تنها بخش اندکی از آن به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به شکل گیری مرکز احیای آثار علامه ملا حبیب الله کاشانی ابراز داشت: این مرکز در سال 74 با تشویق و تاکید مقام معظم رهبری تاسیس شد و تاکنون در این مرکز در راستای احیای آثار این عالم ربانی تلاش ها و اقدمات فراوانی انجام شده است.

این استاد حوزه علمیه، نشر آثار قلمی، معرفی بناهایی مرتبط به ملاحبیب الله کاشانی و تبیین و معرفی شخصیت این علامه را از جمله اهداف تشکیل این مرکز دانست و تصریح کرد: در دیدارهایی که اعضای مرکز احیا و آثار علامه ملاحبیب الله کاشانی با رهبر معظم انقلاب و دیگر شخصیت های نظام از جمله مراجع تقلید داشته اند این بزرگواران بر ضرورت احیا آثار این علامه تاکید کرده اند.

وی کتاب منتقدالمنافع را مهم ترین اثر علامه ملا حبیب الله شریف کاشانی دانست و تصریح کرد: این کتاب مورد توجه و عنایت مقام معظم رهبری و مراجع تقلید و اندیشمندان قرار گرفته است و رهبری در خصوص ضرورت نشر این کتاب تاکید فراوانی داشته اند.

حجت الاسلام شریف ادامه داد: حضرت آیت الله خامنه ای در مورد کتاب منتقدالمنافع گفته اند: این کتاب، کتاب بسیار خوبی برای حوز های علمیه است و امتیازی که این کتاب نسبت به دیگر کتب فقهی دارد این است که ایشان به اقوال علمای اهل سنت هم در این کتاب توجه داشته اند.

مسؤول مرکز احیا آثار علامه ملا حبیب کاشانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند: کتاب منتقدالمنافع کتاب خوبی است و اگر این کتاب چاپ شود بر غنای حوزه های علمیه افزوده خواهد شد.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب همچنین در خصوص شخصیت علامه ملا حبیب الله شریف کاشانی ابراز داشته اند: علامه ملا حبیب الله شریف کاشانی بسیار ملا و متفنن در علوم مختلف بودند، تالیفات ایشان بسیار متنوع بوده که نشانه نبوغ ایشان است.

حجت الاسلام شریف افزود: اعضای ستاد احیای آثار علامه ملا حبیب الله کاشانی تاکنون دیدارهایی را با رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، علما و مسؤولان مختلف اجرایی کشور داشته اند.

این استاد حوزه علمیه همچنین در ادامه ابراز داشت: در ماه رجب امسال با حضور برخی از آیات و علما، از چندجلد از کتاب منتقدالمنافع اثر علامه ملا حبیب الله شریف کاشانی در سالن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی رونمایی شد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات