۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۷۵۶۲

کتاب ارتداد و آزادی به زبان مالایی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب ارتداد و آزادی از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به زبان مالایی منتشر شد.
ارتداد و آزادي

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب ارتداد و آزادی که نوشته سید حسین هاشمی است از سوی ناصر دمیاطی به زبان مالایی برگردانده شده است.

این کتاب که چاپ اول آن در سال 84 از سوی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به بازار کتاب عرضه شده است، پاسخی به شبهه مساله ارتداد و توهین به مقدسات و رابطه این دو با حقوق بشر و آزادی بیان، عقیده و آزادی در تغییر مذهب است.

این کتاب از چهار فصل تشکیل شده است. در فصل اول به ارائه تعاریف و مفاهیم مربوط به ارتداد پرداخته شده است.
در فصل دوم با عنوان ارتداد فکری و نظری یکی از اساسی ترین پرسش ها در زمینه ارتداد مورد بررسی قرار گرفته است؛ یعنی بررسی این پرسش که آیا صرف شک در ضروری دین، موجب تحقق ارتداد است؟ و نیز انکار ضروری دین، در صورتی که مبتنی بر یک پایۀ فکری و استدلال، اگرچه در واقع و یا به عقیدۀ برخی استدلال نادرست، باشد مانند آنچه که در آثار برخی از اهل فکر و فلاسفه مشاهده می شود، آیا چنین انکاری موجب ارتداد است یا خیر؟

فصل سوم به اجرای مجازات ارتداد و توهین به مقدسات اختصاص یافته است. در آخرین فصل نیز به فلسفه ارتداد و توهین به مقدسات پرداخته شده است

کتاب ارتداد و آزادی که نوشته سید حسین هاشمی است از سوی ناصر دمیاطی به زبان مالایی برگردانده و به همت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است./909/د102/ع

ارسال نظرات