۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۷۷۳۷۸

کتاب عقل و وحی به زبان مالایی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب عقل و وحی به زبان مالایی از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.
كتاب عقل و وحي

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب عقل و وحی نوشته حسین یوسفیان و احمد شریفی به همت عمار فوزی به زبان مالایی برگردانده و منتشر شده است.

این کتاب که چاپ اول آن در سال 82 توسط گروه فلسفه، پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در هشت فصل با عنوان های «معنا شناسی عقل و وحی»، «عقل مورد نزاع خردگرایان و خرد ستیزان»، «خردگرایی افراطی دین ستیزانه»، «خردگرایان افراطی مسلمان»، «نص گرایی در میان اهل سنت»، «عقل از دیدگاه اخباریان»، «معرفت وحیانی و شهود صوفیانه» و « عقل در اندیشۀ اصیل اسلامی» به بازار کتاب عرضه شده است و تاکنون چهار بار تجدید چاپ شده است، پیرامون پاسخ به شبهه تعارض عقل و وحی در دنیای قدیم و جدید است.

در مقدمه این کتاب می خوانیم: «چهره جدید تعارض عقل و وحی در جهان معاصر، تعارض علم و دین نام گرفته است. برخی از داده های علوم تجربی در تضاد با معارف وحیانی قلمداد شده، نزاع های بسیاریرا در شرق و غرب برانگیخته است؛ اما در این جا نیز این مساله بیش تر دامنگیر متدینان مغرب زمین بوده است که در قرون وسطا، بسیاری از معارف غیر وحیانی را به غلط جزو دین پنداشتند و ناسازگاری آن ها را با داده های علوم جدید برنتافتند. پس از رنسانس، در برابر خردستیزی های کلیسا، نهضت عقل گرایی پا گرفت و با ظهور مکاتبی چون «دلیل گرایی» به اوج خود رسید.»/909/د102/ع



ارسال نظرات