۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۷۷۱۰۲
رییس جمهور:

امروز پیچیده‌ترین عرصه‌های علمی و فنی دنیا در دستان توانای متخصصان ایرانی است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در مراسم افتتاح خط تولید داروهای ضدسرطانی در رشت گفت: امروز پیچیده ترین عرصه های علمی و فنی در دستان توانای متخصصان ایرانی است.
 دكتر محمود احمدي نژاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، دکتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته درمراسم افتتاح خط تولید داروهای ضدسرطانی خاورمیانه در رشت، با بیان این که امروز شاهد بهره برداری از یک خدمت به مردم عزیز ایران هستیم، گفت: پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلام ایران به فضل الهی هر روز شتاب می گیرد و ایران اسلامی به سمت قله های سعادت حرکت می کند.

وی ادامه: اگر امروز از یک افق دور تری به ایران اسلامی نگاه کنیم شاهد خواهیم بود که ملت بزرگ و مصم ایران با آرمان های جهانی و تاریخی عزم خود را جزم کرده تا تمام نیازهای خود را به بهترین وجه تأمین کند.

احمدی نژاد ادامه داد: ملت بزرگ ایران اسلامی با وجود همه  بی ادبی های دشمنان و ستمگران عالم قله های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می کنند و امروز ایران اسلامی به عنوان یک قدرت بین المللی در دنیا مطرح است.

رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توطئه های بسیار دشمنان ایران اسلامی در طول سی سال گذشته گفت: امروز پیچیده ترین عرصه های علمی و فنی در دستان توانای متخصصان ایرانی است و امروز این پروژه عظیم باعث غرور و شادی همه  ملت ایران شده است.

وی با بیان این که امروز افتخار ما این است که در بسیاری از دانش ها به بومی سازی دست یافتیم، گفت: پیشرفت های ایران اسلامی در نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، فناوری هسته ای، پروژه های تحقیقاتی و تجهیزات پزشکی قابل قیاس با ایران سی سال گذشته نیست.

وی با اشاره به دستاوردهای هسته ای ایران اسلامی گفت: 5 یا 6 سال قبل مذاکره کنندگان ما در سعد آباد و پاریس با اصرار از غربی‌ها می‌خواستند که ما در خصوص مسائل هسته ای تحقیقات داشته باشیم چون غربی‌ها این اجازه را نمی‌دادند. ولی الان حرف این است که به ما می‌گویند شما این فن آوری را در اختیار دارید و کاری نمی‌شود کرد بیاید با هم مبادله کنیم که ما هم می‌گوییم حاضر هستیم و الان می‌گویند مبادله اورانیوم را در خارج از خاک ایران انجام دهیم که همه این دستاوردها به معنای این است که ملت سنگین‌ترین موانع را از پیش رو برداشته است.

دکتر احمدی نژاد ادامه داد: البته هنوز مشکلاتی در کشور وجود دارد؛ اما مهم این است که ملت ایران برای عبور از موانع عزم خود را جزم کرده است و امروز این ملت تصمیم به عزت گرفته است.

رییس جمهور با اشاره به تحریم های اقتصادی متعدد و گسترده دشمنان ایران اسلامی در طول سی سال گذشته بیان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی آنقدر فریاد زدند که گلوهایشان گرفت، آنها یک موقعی هدفشان این بود که ملت ایران را از صحنه گیتی محو کنند؛ اما امروز حرفشان این است که ملت ایران در صحنه گیتی در جریان باشد و با آنها همکاری کند.

وی با بیان این که ما همیشه به عزت ملت ایران ایمان داریم، گفت: من کوچکترین نگرانی در این خصوص در دل ندارم و ملت ایران یک ملت بیدار، متعهد و آرمانی هستند و اگر همه شیاطین دنیا جمع شوند نخواهند توانست ایران را از صحنه گیتی محو کنند.

دکتر احمدی نژاد همچنین خطاب به مدیران گفت: ظرف یکی دو سال آینده انشاء الله از واردات دارو بی نیاز خواهیم شد و متخصصان باید با جدیت به حرکت های علمی خود ادامه دهند.

رییس جمهوری اسلام ایران در ادامه با توصیه به تولید کنندگان از آنها خواست استانداردهای خود را رعایت کنند و با اشاره به مصوبه دولت در خصوص بالا بردن استانداردها به خصوص در مواد غذایی در کشور، گفت: مردم نیز باید در خوراک و لباس پوشیدن خودشان را مدیریت کنند چون بیشتر بیماری هایی نظیر سرطان اکتسابی هستند.

وی در ادامه از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خواست در خصوص آگاه سازی و آموزش به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

احمدی نژاد همچنین در ابتدای سخنان خود گیلان را دژ مستحکم در صیانت از موجودیت فرهنگ ایران توصیف کرد و گفت: گیلان سرزمین پرورش مردان و زنان مؤمن، پاک، انقلابی و عاشقان به پیامبر(ص) و خاندان مطهرشان هستند./950/پ201/ص
ارسال نظرات