۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۷۰۷۸
نماینده ولی فقیه در گلستان:

طرح جدایی دین از سیاست به منظور ایجاد نفاق بین مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان، ایجاد تفرقه و اختلاف را یکی از اهداف مهم دشمنان اسلام دانست و گفت: طرح مسأله جدایی دین از سیاست، حمله به رهبر انقلاب و تحریک احساسات شیعه و سنی و با هدف پراکندن تخم نفاق بین مسلمانان است.
آيت الله سيد کاظم نورمفيدي، نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه درگلستان، امروز در همایش‌«وحدت از منظر قرآن کریم» که با حضور ائمه جمعه، طلاب حوزه های علمیه، علما و اندیشمندان شیعه و سنی در شهرستان گنبد کاووس برگزار شد، حفظ وحدت و همدلی میان مسلمانان را یک ضرورتی انکار ناپذیر در شرایط کنونی دانست و گفت: وحدت بین فرق اسلامی باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی حفظ وحدت و همبستگی میان مسلمانان را یک وظیفه شرعی میان مسلمانان دانست و افزود: با توجه به تلاش‌های بسیار دشمنان اسلام امروز حفظ وحدت  واجب قطعی است که مسلمانان باید به این مسأله توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه گرگان با تأکید بر دشمن شناسی و هوشیاری امت های اسلامی در برابر توطئه های دشمنان خاطر‌نشان کرد: امروز هیچ‌گاه بحث شیعه و سنی مطرح نیست؛ بلکه دشمنان با اصل دین مبین اسلام دعوا دارند که نمونه بارز آن را می توان به رفتار آمریکایی ها در کشورهای منطقه مشاهده کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ایجاد تفرقه و اختلاف را یکی از اهداف مهم دشمنان اسلام دانست و گفت: طرح مسأله جدایی دین از سیاست، حمله به رهبر انقلاب و تحریک احساسات شیعه و سنی و  با هدف پراکندن تخم نفاق بین مسلمانان است.

آیت الله نورمفیدی در ادامه همچنین به نقش علما و روحانیان در جلوگیری از ایجاد اختلاف میان مسلمانان اشاره کرد و بیان داشت: این قشر تأثیرگذار جامعه باید با شناخت توطئه‌های دشمنان عموم را از خطر نقشه‌های شوم دشمن آگاه کنند.

وی با بیان این که وحدت مسأله‌ای است که امت اسلامی وظیفه دارند به این تکلیف شرعی عمل کنند، خاطر‌نشان کرد: مسلمانان و افرادی که به دنبال کرامت انسانی هستند، باید از ایجاد تفرقه بین یکدیگر خودداری کنند و اگر عده ای بخواهند از تفرقه بین مسلمانان سوء استفاده نمایند، بدون شک فردای قیامت رسول خدا جلوی آنان را خواهد گرفت.

آیت الله نورمفیدی با تأکید بر این که همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی به مسأله وحدت و یکپارچگی توجه داشته باشند، ابراز داشت: همه انبیا در واقع آمدند تا مردم را به سوی خدا دعوت کنند و ما مسلمانان نیز وظیفه داریم در تمام عمر تلاش کنیم تا به خداوند نزدیک شویم./950/پ202/س
ارسال نظرات