۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۷۵۷۷۳
معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد:

حضور سی هزار نفر در مراحل مقدماتی سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کشور

خبرگزاری رسا ـ سی هزار نفر در مراحل مقدماتی سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کشور شرکت کردند که 55 درصد آن‌ها را بانوان و 45 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.
حضور سی هزار نفر در مراحل مقدماتی سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کشور
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام حسین احمدیان، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، در نشست خبری سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کشور گفت: مرحله اول سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کشور در دو رده بانوان و آقایان در شهرستان‌های سراسر کشور برگزار شد که نفرات برگزیده آن به مسابقات استانی راه یافتند.

وی افزود: برگزیدگان استانی به مسابقات منطقه‌ای کشور راه یافتند و در هشت منطقه کشور با هم به رقابت پرداختند.

حجت‌الاسلام احمدیان ادامه داد: سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کشور که در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم برگزار شد، 150 برگزیده منطقه‌ای در بخش بانوان داشت که به به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند و هم‌اکنون مرحله نهایی مسابقات در رده بانوان به میزبانی مشهد از 29 بهمن ماه تا شش اسفند‌ماه برگزار می‌شود و در رده آقایان نیز مسابقات از شش اسفند‌ماه به میزبانی لرستان در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدیان با بیان اینکه سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کشور در دو بخش شکوفه‌ها و بزرگسالان برگزار می‌شود، تصریح کرد: شکوفه‌ها افراد زیر 16 سال و بزرگسالان افراد بالای 16 سال هستند.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گذشته به طور همزمان در دو رده آقایان و بانوان برگزار می‌شد، افزود: از دو سال گذشته این مسابقات به طور جداگانه و در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدیان یادآور شد: مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه کشور نسبت به گذشته از رشد کمی و کیفی خوبی برخوردار بوده و در بخش بانوان با افزایش چشمگیر حضور بانوان رو به رو هستیم به طوری که بانوان قرآن برگزیده این مسابقات در مسابقات قرآن کشورهای اسلامی حایز رتبه‌های برتر می‌شوند.

وی اظهار کرد: سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن بانوان کشور توسط 10 داور و یک سرداور زن به مدت شش روز در مشهد داوری می‌شوند و افراد برگزیده آن، ششم اسفندماه معرفی خواهند شد که این نفرات برگزیده به تدریج در مسابقات قرآن بانوان که در خارج از کشور برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه شرط شرکت در مسابقات قرآنی کشوری که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار می‌شود، قبولی در آزمون مفاهیم قرآن است، افزود: به منظور توجه بیشتر به مفاهیم قرآن، افراد شرکت کننده باید ابتدا در آزمون مفاهیم پذیرفته شوند تا بتوانند در مسابقات شرکت کنند.

با بیان اینکه اگر شرایط فراهم شود، مسابقات قرآن بانوان کشور به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد، یادآور شد: در دیدار اخیری که با مقام معظم رهبری داشتیم مقرر شد طرحی تهیه شود تا با رعایت موازین، مسابقات قرآن بانوان به صورت بین‌اللمی برگزار شود و از سایر کشورهای اسلامی هم بانوان قرآنی حضور یابند.

وی با بیان اینکه به دلیل مسایل فقهی و شرعی، قرائت قرآن بانوان از صدا و سیما پخش نمی‌شود، افزود: برای رفع این خلاء ما به دنبال راه‌هایی هستیم تا با حفظ اصول و موازین فقهی و شرعی بتوانیم از مسابقات قرآن و قرائت‌های بانوان بهره بیشتری ببریم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزش قرآن در طول برگزاری مسابقات قرآن برگزار می‌شود، افزود: این کارگاه‌های آموزشی به صورت کوتاه مدت در طول مسابقات توسط اساتید قرآن برگزار می‌شود و به صورت بلند مدت نیز سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از طریق اجرای طرح‌هایی مثل خانه نور و خانه قرآن این دوره‌های آموزشی را برگزار می‌کند./930/د102/ص

ارسال نظرات