۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۵۵۷۱
عضو خبرگان رهبری:

قیام 29 بهمن در تاریخ انقلاب و خطه آذربایجان ماندگار شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: قیام تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن سال 56 زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري


حجت‌الاسلام و المسلمین محمد تقی پورمحمدی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه سالروز قیام 29 بهمن تبریز صورت گرفت، اظهار داشت: قیام 29 بهمن سال 56 تبریز به مناسبت چهلم شهدای قیام خونین طلاب قم، به صورت ناگهانی و غیر منتظره ضربه‌ای بر سلطنت پنجاه ساله پهلوی وارد کرد و آن را به نابودی کشاند.

وی خاطر نشان‌کرد: مردم با حرکت خودجوش خود در این روز زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند، در واقع 29 بهمن یک روز بزرگ در تاریخ ایران به ویژه در خطه آذربایجان است.

امام جمعه مراغه تصریح کرد: در این روز اقشار گوناگون مردم آذربایجان از کارمند گرفته تا کارگر و بازاری و فرهنگی مخالفت خود را با رژیم شاهنشاهی نشان دادند.

تولیت حوزه های علمیه مراغه خاطرنشان کرد: مردم غیرت‌مند آذربایجان که همواره پرچمدار استقلال و آزادی‌خواهی بوده و در هر برهه از زمان نقش مهم و سرنوشت ساز خود را به اثبات رسانده‌اند، در قیام 29 بهمن چنان ضربه مهلکی به حکومت استبدادی پهلوی وارد کردند که بیش از یک سال نتوانست به حیات خیانت‌بار خود ادامه دهد.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: نخستین پیام شهدای قیام 29 بهمن تبریز در آن سال‌های تیره و تار این بود که مردم در برابر هتک حرمت به دین و ارزش‌های آن کوتاه نمی‌آیند.

امام جمعه مراغه در ادامه با اشاره به منویات امروز رهبر فرزانه انقلاب در جمع مردم آذربایجان شرقی و تبریز افزود: تجلیل رهبر انقلاب از مردم انقلابی آذربایحان، رسالت مردان و زنان غیرتمند این دیار را سنگین‌تر از گذشته می‌کند./935/ت302/س

ارسال نظرات