۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۷۵۵۴۸۵
آیت‌الله رجبی در گفت‌وگو با رسا:

طرح نور با جدیت اجرا شود و تداوم یابد

طرح نور با جدیت اجرا شود و تداوم یابد
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به دلایل لزوم اجرای طرح حجاب و عفاف موسوم به «طرح نور»، گفت: کسانی که با این طرح مخالف هستند یا نا آگاه هستند و یا از اتاق فکر دشمنان اسلام دستور گرفته‌اند.

آیت الله محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجاب را وظیفه و واجب شرعی لازم الاجرا توصیف کرد و گفت: مردم، مسئولان، نهادها، افراد دارای تریبون و فعالان فرهنگی وظیفه دارند که در انجام فریضه حجاب در جامعه تمام تلاش خود را به کار بندند؛ حجاب یک وظیفه عمومی و حکم قانونی است؛ همه آحاد جامعه حتی غیر مسلمانان باید در اجرای این قانون کشور اهتمام ورزند؛ هم خود رعایت کنند و هم به دیگران توصیه کنند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) مردم شریف ایران را از دیرباز مردمی با حیا و محجوب توصیف کرد و افزود: مسأله‌ای به عنوان حجاب در کشور ما وجود نداشته است؛ این دشمن است که حجاب را به عنوان مسأله‌ای برای مردم مؤمن و مسلمان ایران اسلامی به وجود آورده است.

وی با ابراز تأسف از اینکه برخی بر اثر کج فهمی و نابخردی خود با دشمنان اسلام هم سو شده‌اند گفت: ما متأسف هستیم که برخی بر اثر کوته فکری خود سخنانی می‌گویند یا مواضعی می‌گیرند و هیچ توجهی به موازین دینی و شرعی حجاب ندارند؛ از سویی نیز اعتنایی به قوانین کشور ندارند.

آیت‌الله رجبی با ابراز نگرانی شدید از به وجود آمدن هرج و مرج در جامعه تصریح کرد: اگر مقابله با قوانین وضع شده بخواهد به اشکال و انحاء مختلف صورت گیرد و این در جامعه مبنا شود، هرج و مرج و بی‌قانونی در جامعه وسعت پیدا می‌کند و از نظر منطقی و عقلایی برای جامعه بشری پذیرفته نیست.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: حال که قوانین وجود دارد و رهبر معظم انقلاب هم در این باره رهنمودهای بسیار اثربخشی را فرموده‌اند، امید است که این کار جدی گرفته شود و تداوم یابد؛ به هیچ وجه نباید این برنامه تضعیف یا در آن کوتاهی شود.

وی در توصیه‌ای برای بهتر انجام شدن طرح «نور» گفت: از دولت محترم تقاضا داریم از نهادهای تحت پوشش خود شروع کند؛ نهادهایی که موظف به رعایت قوانین دولتی هستند؛ این‌ها زیر مجموعه‌های دولت تلقی می‌شوند؛ این طرح می‌تواند با جدیت از بدنه دولت شروع شود و در سطح جامعه گسترش یابد.

آیت‌الله رجبی پشتیبانی همه علما و مردم را از قوای مجریه، قضائیه و مقننه در اجرای طرح نور خواستار شد و تصریح کرد: ما به این طریق می‌توانیم خواسته اسلام، قانون اساسی و قوانین مصرح کشور را جامه عمل بپوشانیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در پاسخ به اینکه هدف بعضی رسانه‌ها و افراد در مخالفت با انجام طرح حجاب چیست؟ گفت: به قطع بعضی از این تلاش‌ها به وسیله دشمنان اسلام و نظام در پشت پرده طراحی می‌شود و مزدوران خارجی و داخلی آن‌ها در صدد اجرای آن تصمیمات هستند.

وی افزود: البته عده‌ای هم از روی ناآگاهی و بی‌توجهی این کارها را انجام می‌دهند؛ این عده که بیشتر کوته‌فکر هستند و نگاه جامع و عمیقی به مسائل ندارند اگر متوجه شوند و بفهمند و دقت کنند و دست پلید دشمنان را ببینند، از مواضع خود عقب‌نشنیی خواهند کرد و به دامن اسلام و نظام باز خواهند گشت.

آیت‌الله رجبی گفت: هر کسی در مسیر مقابله با گسترش حجاب در جامعه قرار گیرد، یاری رسان دشمن است؛ این‌ها بی‌توجه به بیانات و مواضع رهبر معظم انقلاب در صدد هستند تا وضع جامعه را به مانند زمان رژیم منحوس پهلوی به فساد و فحشا برسانند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در تأکید دوباره بر وظیفه مؤمنان، علما و مسئولان تصریح کرد: هر عده را طبق ویژگی‌هایی که دارد باید در جامعه اسلامی به وسیله روشنگری، آگاهی بخشی یا اعمال قانون، به صورت یکپارچه به مسیر اجرای قوانین اسلامی هدایت کرد.

ارسال نظرات