۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۷۵۵۱۷۶
امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی:

پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود

پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ژاپنی گفت: پاسخ نظامی به حمله رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هرگونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی این رژیم، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امشب (سه‌شنبه) ۲۸ فروردین در تماس تلفنی با خانم یوکو کامیکاوا‌ وزیر امور خارجه ژاپن و رئیس اجلاس گروه هفت، در خصوص موضع ایران درباره اقدام اخیر دفاع مشروع نیروهای مسلح علیه رژیم صهیونیستی، همچنین ضرورت ایجاد آتش بس فوری در غزه و اهمیت امنیت دریانوردی در منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
 
امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو ضمن تشریح ضرورت و ابعاد اقدام نظامی ایران در چارچوب دفاع مشروع و هشدار و‌ پاسخ تنبیهی به حمله گستاخانه رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، تأکید کرد: اقدام نظامی ایران بسیار دقیق و حساب شده علیه پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در دمشق بود.
 
وی با تأکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در مسیر کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه افزود: این پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هرگونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.
 
حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است
 
امیرعبداللهیان با اشاره به نقش مهم ژاپن به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت و گروه هفت اظهار داشت: ریشه اصلی بحران در منطقه به جنگ غزه برمی‌گردد و ایران تلاش‌های دیپلماتیک خود را به منظور ایجاد یک آتش بس پایدار ادامه خواهد داد و از ژاپن و اعضای گروه هفت همین انتظار را دارد.
 
خانم یوکو کامیکاوا وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در غزه و گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه، بر اهمیت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه، تداوم رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای چندجانبه و دوجانبه در جهت توقف فوری جنگ و بازگشت صلح و ثبات به منطقه تاکید کرد.
 
خانم کامیکاوا با یادآوری موضع صریح کشورش در محکومیت حمله به سفارت ایران در دمشق اظهار داشت: ژاپن معتقد است که حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است.
 
وی همچنین بر اهمیت جلوگیری از تشدید و گسترش تنش و درگیری در منطقه برای ژاپن و لزوم خویشتنداری حداکثری همه طرفها تأکید و خاطرنشان کرد که نسبت به تبعات تشدید تنش و درگیری بر ثبات و امنیت منطقه و در معرض تهدید قرار گرفتن امنیت دریانوردی به همه طرف‌ها توجه داده‌ایم. 
 
وزرای امور خارجه ایران و ژاپن همچنین ضمن ابراز امیدواری نسبت به گسترش مناسبات دوجانبه، بر تداوم رایزنی‌ها و گفت‌وگوها در جهت ایجاد آرامش، صلح و ثبات در منطقه تأکید کردند.
ارسال نظرات