۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۵۵۱۳۷
آیت الله نوری همدانی با قدردانی از شخصیت انقلابی و عملکرد مدبرانه آیت الله بوشهری:

انتقاد باید در فضای محترمانه مطرح شود/ در حوزه نباید اختلاف باشد

انتقاد باید در فضای محترمانه مطرح شود/ در حوزه نباید اختلاف باشد
حضرت آیت الله نوری همدانی ضمن تجلیل از عملکرد با تدبیر و درایت و بدور از هیاهوی آیت‌الله حسینی بوشهری در جایگاه ریاست جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه، تاکید کرد که انتقادها باید در فضای محترمانه مطرح و وحدت در حوزه باید حفظ شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن تجلیل از شخصیت اخلاقی و انقلابی  و عملکرد با تدبیر و درایت و بدور از هیاهوی آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه ستون استوار حوزه و دارای سابقه درخشان حدود ۶۰ ساله و در انقلاب یک جريان اثرگذار بوده‌ است و شخصیت و هسته نخست این تشکیلات افرادی در سطح بالا بوده که هر کدام شان در حوزه رکنی بودند.

وی در ادامه افزود: باید در کارها مبانی همه ما اسلام و قرآن و اصول انقلاب اسلامی؛ خصوصاً فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشد، ارتباط با اساتید و طلاب که شورای عالی انجام می دهد و من در جریان چند جلسه آن هستم بسیار موثر است که باید ان شاءالله مستمر باشد.

عده ای با غرض ورزی قضاوت می کنند

این مرجع تقلید در ادامه خاطر نشان کرد: عده‌ای متأسفانه مغرضانه قضاوت می کنند اما همه اینجور نیستند، اگر مطلبی هم باشد، باید در فضای احترام و حفظ جایگاه مطرح شود، نه اینکه در فضای مجازی دست به تضعیف و تخریب بزنند و اغراض شخصی را نسبت به شخص خاصی دنبال کنند، اگر برای خدا کار شود و هدف برای رضایت خدا باشد نباید کسی را که در حال خدمت در یک مجموعه ای است تخریب کرد بلکه همه باید کمک کنند و نباید در حوزه اختلاف باشد ما همه دنبال یک هدف هستیم و آن هم سربازی امام زمان (عج) و خدمت به فرهنگ اهل بیت(ع) و حفظ مبانی انقلاب و اصولی که امام راحل تبیین کردند نه اینکه جناحی و حزبی عمل شود.

نظام فرزند حوزه است/ رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امور را مدیریت می کنند

وی اضافه کرد: دولت ها و افراد می آیند و می‌روند؛ ما با حفظ استقلال حوزه، از نظام که فرزند حوزه است و ولایت فقیه که امام عزیز آن را به عرصه زندگی آورد و رهبری هم با قدرت و حکمت امروز در حال اداره است، حمایت می‌کنیم و هر جا انحرافی باشد تذکر می‌دهیم و در این مسیر که‌ مربوط به امام زمان (عج) است تعارف نمی کنیم.

انتقاد باید در فضای احترام و حفظ جایگاه مطرح شود /تجلیل از عملکرد با تدبیر و درایت آیت‌الله حسینی بوشهری

وی در ادامه  افزود: من از افراد و طرق مختلف مسائل حوزه را دنبال می کنم امروز، البته در حوزه کاستی هایی وجود دارد که باید حل شود ولی در مجموع عملکرد جنابعالی در سمت رئیس جامعه مدرسین و عضو شورای عالی حوزه را در مجوعه وظایف تعریف شده موفق می دانم و برای شما دعا می کنم، ان شاءالله با هم فکری مشکلات حل شود، همانطور که تأکید کردم شما را فردی متدین و انقلابی می دانم و تقویت شما را لازم می‌دانم.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز کرد: البته باید توجه داشت جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه با توجه به پیوستگی ولی هر یک وظایف دارند که عده‌ای وظایف را با هم مخلوط می‌کنند. 

همه با هم در یک فضای دینی و دوستانه مشکلات را حل کنند

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار کرد: من امیدوارم همه با هم در یک فضای دینی  و دوستانه مشکلات را حل نماییم و از انتقاد سازنده و پیشنهاد قابل اجرا استقبال کنیم و خدای نکرده اختلافی نباشد و حوزه بعنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد و احیانا به غرض ورزی های شخصی و حزبی و گروهی توجه نشود طبق همان اصول که عرض شد عمل شود و نوکری و سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را همه افتخار بدانیم.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات