۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۷۵۴۴۷۱

حضور حماسی حامیان فلسطین در اقصی نقاط جهان همزمان با ملت ایران در روز قدس

حضور حماسی حامیان فلسطین در اقصی نقاط جهان همزمان با ملت ایران در روز قدس
روز قدس امسال منحصر به ملت ایران و چند کشور اسلامی نبود بلکه آزادگان و ملت های هوشیار دنیا علیه رژیم صهیونیستی و جعلی اسرائیل فریاد انزجار برآوردند و در کنار مردم مظلوم فلسطین تا آزادی نهایی ایستاده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، امام خمینی در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸، مطابق با 13 رمضان 1399 هجری قمری پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای دفاعی اسرائیل، طی پیامی که خطاب به مسلمین ایران و جهان صادر کردند از مسلمانان جهان خواستند تا آخرین جمعهٔ ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند.

معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران فرمودند:

من در طى سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینى شدت بخشیده است، و بویژه در جنوب لبنان به قصد نابودى مبارزان فلسطینى، پیاپى خانه و کاشانه ایشان را بمباران می کند.

من از عموم مسلمانان جهان و دولتهاى اسلامى می ‏خواهم که براى کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می ‏تواند تعیین‏ کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب، و طى مراسمى همبستگى بین المللى مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونى مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزى مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم. 

از آن تاریخ به بعد ملت ایران هرساله در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به فرمان امام و رهبر خود لبیک گویان با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس انزجار خود از رژیم کودک کش را با فریاد ها و مشت های گره کرده به گوش جهانیان رساندند و همیشه حامی مظلوم بودند و ندای عدالت و آزادی سر دادند.

سالها گذشت تا برخی از آزادمردان کشورهای اسلامی نیز به این جمع پیوستند اما با آغاز عملیات طوفان الاقصی و نمایان شدن اقتدار مظلومانی در گوشه فلسطین و علنی شدن خوی استکباری و وحشی گرانه رژیم صهیونیستی، مردم سایر کشورها به حمایت از حماس و مظلومان فلسطینی از جمله کودکان و زنان برخواستند و متوجه این واقعیت شدند که آزادی بیان غرب طبل توخالی است و حالا امروز سراسر آزادگان جهان همراه با ملت صلح جوی ایران به حمایت از ملت فلسطین در روز قدس به خیابان آمدند تا به استکبار جهانی بگویند که دیگر فلسطین تنها نمی ماند و چیزی از عمر وحشی گری شما در دنیا باقی نیست.

مردم تهران با حضور خود در راهپیمایی روز قدس جهان استکبار را به لرزه در آوردند

حضور یکپارچه مردم تهران همراه با سران قوا، شخصیت های سیاسی، دولتی، لشکری و کشوری در روز قدس از ساعت 10صبح بسیار چشمگیر بود. پایتخت نشینان با فریاد های مرگ بر اسرائیل آزادی فلسطین و توقف جنگ و خونریزی را از مجامع بین المللی درخواست کردند و از سکوت دولتمردان عربی در برابر جنایات اسرائیل گلایه کردند.

قم در روز قدس میزبان شهید صداقت (شهید حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق) شد

مردم قم در وداع با پیکر شهید محسن صداقت از شهدای حمله تروریستی به کنسولگری ایران در سوریه، قاطع کشورهای اسلامی به جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه نسل‌کشی در غزه را مورد تاکید قرار داده و راهپیمایی روز قدس خود را با توسل به شهیدالقدس آغاز کردند و پس از اقامه نماز جمعه نیز مردم ولایتمدار قم در تشییع این شهید عزیز تا حرم حضرت معصومه سلام الله علیها بدرقه کردند.

سایر استان ها و شهر و روستاهای ایران شاهد حضور دلنواز و خیرکننده راهپیماکنندگانی بود که به فرمان معمار کبیر انقلاب لبیک گویان در مراسم روز قدس شرکت کرده بودند که با مشت های گره کرده خشم خود را برعلیه صهیونیست ها و استکبار جهانی ابراز می نمودند و از فلسطین مظلوم و کودک بی پناه غزه اعلام حمایت کردند.

خبر حضور مردم در راهپیمایی سراسری را از این لینک مشاهده کنید.

امام راحل ما آنچه را دیگران در آیینه باید می دیدند را سال های پیش در خشت خام دیده بود که فرمودند روز جهانی قدس؛ آری امروز و پس از عملیات طوفان الاقصی و آشکار شدن جنایات بی پرده رژیم منفور صهیونیستی برای مردم سراسر دنیا، روز قدس که روزی تنها منحصر در کشور ایران و بین شعیان بود تبدیل به یک نماد و روز جهانی شده است و آنچه امام عزیز فمورده بود عملی شد.

حامیان فلسطین در جهان همزمان با ملت ایران در روز قدس

مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در کلمبو

مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس با حضور شخصیت‌های سیاسی، دینی، فرهنگی و دانشگاهی سریلانکا، سفرای فلسطین، آفریقای جنوبی و بنگلادش و چند نماینده پارلمان سریلانکا برگزار شد.
 
در این مراسم که با حضور شخصیت‌های سیاسی، دینی، فرهنگی و دانشگاهی سریلانکا و از جمله سفرای فلسطین، آفریقای جنوبی و بنگلادش و چندین نماینده پارلمان سریلانکا برگزار شد، علیرضا دلخوش سفیر ایران در سریلانکا ضمن یادآوری ابتکار تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در پایه گذاری روز جهانی قدس بعنوان روز اتحاد جهان اسلام در برابر اشغالگری رژیم اشغالگر قدس، جنایات این رژیم نامشروع در بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز را مصداق روشن بی اعتنایی این رژیم به اصول بنیادین حقوق بشر و قوانین بین‌المللی دانست.
 
در این مراسم، مانک کالوهاترا، از روحانیون بودایی، با قدردانی از ابتکار تاریخی امام خمینی در نامگذاری روز جهانی قدس، اقدامات رژیم صهیونیستی در اشغال و کشتار مردم بی دفاع غزه را نمونه روشن نسل کشی خواند.
 
نماینده جامعه مسیحی سریلانکا نیز در سخنان خود، بیت المقدس را شهر تاریخی فلسطینی‌ها که در آن مسلمانان ، مسیحیان و یهودیان در سرتاسر تاریخ در صلح و آرامش زندگی می‌کردند نامیده و جنایات رژیم صهیونیستی را مربوط به یک فرقه افراطی یهودیان فلسطین اشغالی دانست.

صدها بحرینی، مصری، یمنی و لبنانی در تظاهرات روز جهانی قدس شرکت کردند

انجمن «الوفاق» بحرین، بعدازظهر امروز (جمعه)، با انتشار تصاویری خبر داد صدها نفر از مردم این کشور بعد از برپایی نماز جمعه به خیابان‌ها آمده‌اند.الوفاق نوشت بحرینی‌ها در منامه پایتخت این کشور و منطقه الدراز در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت‌ کرده‌اند و همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کرده‌اند.این انجمن بحرینی همچنین خبر داد شرکت کنندگان در این راهپیمایی خواستار لغو توافق عادی‌سازی روابط منامه و تل‌آویو شده‌اند.
 
حامیان فلسطین در جهان همزمان با ملت ایران در روز قدس

برگزاری 100 تظاهرات در 52 شهر مغرب در حمایت از فلسطین

روزنامه «العربی الجدید» خبر داد در 52 شهر مغرب، 100 تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین برگزار شده است و شرکت‌کنندگان در این تظاهرات علیه اسرائیل شعار سر داده‌اند.

حامیان فلسطین در جهان همزمان با ملت ایران در روز قدس

راهپیمایی روز جهانی قدس در بغداد با حضور گسترده مردمی و گروه‌های مقاومت برگزار شد

شهروندان عراقی در این راهپیمایی با آرمان ملت فلسطین و محور مقاومت تجدید میثاق کردند.

شهروندان عراقی همچنین راهپیمایی‌هایی را در بصره، نجف، کربلا،ذی قار و دیگر شهرهای عراق برگزار کردند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در عراق بار دیگر بر موضع خود در حمایت از آرمان فلسطین و فعالیت در محور مقاومت تا آزادسازی قدس و مسجدالاقصی از لوث اشغالگری صهیونیست‌ها تاکید کردند.
 
راهپیمایی مردمی گسترده در دمشق، پایتخت سوریه 
 
شهروندان سوری راهپیمایی گسترده خود را از ورودی بازار "الحمیدیه" آغاز و به سمت مسجد "الاموی" در دمشق حرکت کردند.
شهروندان سوری همچنین شعارهایی را در حمایت از مردم فلسطین و ایستادگی آنان در برابر حملات صهیونیست‌ها سر دادند.
تعداد بازدید : 0
 
مردم پاکستان شعار مرگ بر اسرائیل را طنین انداز کردند
 
مردم مسلمان پاکستان با حضوری گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرهای اسلام آباد، لاهور، حیدرآباد، کویته، پیشاور و شهر بندری کراچی فریاد های مرگ بر رژیم صهیونیستی و مرگ بر آمریکا سر دادند.
 
شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان امروز شاهد برگزاری بزرگترین اجتماع ضد صهیونیستی در شبه قاره و جنوب آسیا بود. در تظاهرات شهر کراچی هزاران نفر از روزه داران مسلمان پاکستانی شرکت کرده و حمایت خود را از آرمان ملت فلسطین و قدس شریف ابراز کردند.
 
جمهوری آذربایجان علیه ضد انسانیت به پا خاست
 
صدها تن از شهروندان جمهوری آذربایجان با حضور در خیابان شهدا در باکو و قرائت قطعنامه ای از ملت مظلوم فلسطین حمایت و خواهان پایان اشغالگری صهیونیستها شدند. 
 
راهپیمایان با حمل پلاکاردهایی که در روی آنها نوشته شده بود قدس  آزاد و صهیونیسم محو شود ، اسلامگرایان بیدار و پشتیبان وطن هستند اعلام کردند مردم جمهوری آذربایجان از صهیونیسم منزجر هستند.
 
مسلمانان و غیرمسلمانان استرالیایی در شهر سیدنی در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند
 
شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در سیدنی، پرچم اسرائیل را درحالی در دست حمل می کردند که روی آن علامت ضربدر زده شده و تاکید شده بود اسرائیل و صهیونیسم باید حذف شوند.
 
فعالان استرالیایی پرچم فلسطین و حزب الله را در دست داشتند و بر حمایت خود از آرمانهای ملت فلسطین تاکید   کردند. فعالان استرالیایی تاکید  کردند باید علیه اسرائیل اقدام شود. آنها می گفتند باید با سیاستهای توسعه طلبانه و یهودی سازی های اسرائیل در قدس مقابله شود. شرکت کنندگان در این راهپیمایی،  حملات به مکانهای مقدس اسلامی و زیارتگاه حضرت زینب (س) در سوریه  را محکوم کردند.
 
حمایت از مردم فلسطین منحصر به ایران چند کشور جهانی نیست بلکه سراسر دنیا امروز فلسطین را مظلوم و صاحب حق و اسرائیل را یک رژیم جنایتکار و جعلی می شناسد، طوفان الاقصی طوفانی در این کره خاکی به پا کرد که مثال زدنی و بی نظیر است.
 
حالا می توان چنین نگاشت که نفس قدسی روح خدا در کالبد ملت ایران سالها قبل اینگونه دمیده شد: «ملت آزاده ایران هم اکنون از ملتهای مستضعف جهان در مقابل آنان که منطقشان توپ و تانک و شعارشان سرنیزه است کاملاً پشتیبانی می‌نماید. ما از تمام نهضتهای آزادیبخش در سراسر جهان که در راه خدا و حق و حقیقت و آزادی مبارزه می‌کنند، پشتیبانی می‌کنیم. ملتهای برادر عرب و برادران لبنانی و فلسطینی بدانند که هرچه بدبختی دارند از اسرائیل و امریکاست»امروز 17 فروردین 1403، پس از 45 سال ملت آزاده ایران بار دیگر در روز قدس، با لبیک به ندای تاریخی امام خمینی(ره) «طوفان احرار» را رقم زدند و دنیا از ایران اسلامی در دفاع از مظلوم الگو برداری کرد.
 
نویسنده: حمیدرضا شاکر
ارسال نظرات