۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۷۵۴۴۴۰

عملیات در چابهار با آزادسازی تمام گروگان‌ها پایان یافت

عملیات در چابهار با آزادسازی تمام گروگان‌ها پایان یافت
از دقایق اولیه بامداد امروز گروهک تروریستی جیش الظلم با حمله مسلحانه به مقر سپاه شهرستان راسک قصد ضربه زدن به این مقر سپاه را داشت که با مقاومت رزمندگان با شکست روبرو شد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا،از دقایق اولیه بامداد امروز گروهک تروریستی جیش الظلم با حمله مسلحانه به مقر سپاه شهرستان راسک قصد ضربه زدن به این مقر سپاه را داشت که با مقاومت رزمندگان با شکست روبرو شد.
 
همچنین اخبار منتشر شده در خصوص درگیری در شهرستان سرباز صحت ندارد.
 
علیرضا مرحمتی معاون امینتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: دقایقی قبل حمله تروریستی به مقر نظامی راسک و چابهار انجام شد.
 
درگیری و تیراندازی در شهرستان راسک از حدود نیمه شب به اتمام رسید و رزمندگان سپاه به پاکسازی منطقه و تعقیب عوامل حاضر در منطقه پرداختند.
 
تاکنون در درگیری‌ها با عوامل گروهک تروریستی جیش‌العدل تا 2 مامور فراجا، 2 مامور مرزبانی و 7 نیروی سپاه و بسیج مردمی به شهادت رسیدند و مجموع شهدا تا این لحظه به 11 نفر رسیده است.
 
نیروهای گروهک جیش الظلم در ابتدای آغاز درگیری در شهرستان راسک، از ارتفاعات سمت بیمارستان راسک به مقر سپاه آتش گشودند که با پاسخ متقابل نیروهای سپاه مواجه شدند.
 
در این بین تعدادی از نیروهای گروهک تلاش کردند از طریق انفجار وارد مقر سپاه شوند که با هوشیاری رزمندگان مواجه شده و این اقدام آنها با آتش سنگین نیروهای سپاه ناکام ماند و در این حین حداقل یک تروریست به هلاکت رسیده و چند تن نیز زخمی شدند.
 
به گفته یک منبع آگاه، حداقل یک تروریست دیگر نیز در جریان تیراندازی‌ها به هلاکت رسیده است.
 
دو تروریست که قصد ورود به کلانتری 11 چابهار را داشتند به هلاکت رسیده‌اند؛ برخی نیز در محاصره افتادند. تعدادی دیگر نیز با مشاهده آمادگی نیروهای کلانتری، در اطراف پراکنده شده بودند که آنها هم محاصره شده‌اند. عملیات تروریستی با ناکامی‌ مواجه شد و‌ زمان فعلاً فقط به سود افزایش تلفات از تروریستهاست.
 عملیات در چابهار با آزادسازی تمام گروگان‌ها پایان یافت
 
۱۵ نفر از تروریست‌های جیش‌الظلم به هلاکت رسیدند
سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره اقدام تروریست‌های جیش‌الظلم گفت: از نیمه شب گذشته که عملیات تروریست‌ها در سپاه راسک، دریابانی و کلانتری 11 آغاز شد، اقدامات اساسی از همان ساعت توسط یگان‌های نیروی زمینی سپاه و فراجا برای مقابله با تروریست‌ها آغاز شد. 
 
وی افزود: آنچه که در این اقدامی که انجام شد اهمیت دارد چند نقطه به صورت هماهنگ با یکدیگر عملیات را انجام دادند. عناصر تروریست که در این عملیات‌ها شرکت داشتند عمدتاً از عناصر انغماسی بودند. نحوه عملکرد آن‌ها به این شکل است که در ابتدا با سلاح‌های خود می‌جنگند و هنگامی که مهمات آن‌ها به پایان رسید با جلیقه انتحاری خود را در بین افراد یا داخل ساختمان‌ها منفجر می‌کند.
 
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به درگیری‌ در راسک اظهار کرد: درگیری در راسک که تا ساعتی قبل به صورت بسیار پراکنده بود تقریباً به پایان رسید و تاکنون 5 جنازه از تروریست‌ها به جا مانده و درگیری به پایان رسیده است که با این حساب شمار تروریست‌های کشته‌شده به 15 نفر رسید.
 
وی ادامه داد: البته ممکن است جنازه‌های بیشتری از تروریست‌ها در فاصله از سپاه راسک در پاکسازی نهایی توسط تکاوران نیروی زمینی سپاه نیز کشف شود.
 
سردار پاکپور در ادامه با اشاره به وضعیت شهرستان چابهار نیز، تصریح کرد: در خصوص چابهار نیز در دو منطقه درگیری اساسی وجود داشت که نقطه اول سپاه چابهار بود. تروریست‌ها با اعمال فشار به افراد و خانواده‌هایی که خدمه فنی و حرفه‌ای بودند وارد ساختمان فنی و حرفه‌ای مشرف به سپاه چابهار شدند.
عملیات در چابهار با آزادسازی تمام گروگان‌ها پایان یافت
 
آزادی تمامی گروگان‌های چابهار توسط نوپو
سخنگوی فراجا از شهادت ۴ مامور پلیس در حمله تروریستی شب گذشته در چابهار خبر داد و گفت: گروگان‌ها توسط ماموران نوپو آزاد شدند.
 
سردار سعید منتظر المهدی سخنگوی فراجا در گفت‌وگویی اظهار کرد: طی عملیات تروریستی که شب گذشته در چابهار توسط تروریست‌های کوردل انجام شده است متاسفانه 4 مامور انتظامی به شهادت رسیده اند.
 
 وی افزود: شهدا دو مامور انتظامی، یک مامور دریابانی و یک مرزبان هستند که شهید مرزبانی ما برای کمک به عزیزان سپاه درحمله تروریستی به مقر بسیج در راسک اعزام شده بود.
 
سخنگوی فراجا بیان کرد: البته در این عملیات 4 مامور پلیس هم مجروح شده‌اند.
 
سردار منتظرالمهدی در پایان گفت: با ورود یگانهای ویژه فراجا (ماموران نوپو) گروگان ها از دست تروریست ها آزاد شدند.
 
تعداد بازدید : 7
 
عملیات در چابهار با آزادسازی تمام گروگان‌ها پایان یافت
جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان به تشریح آخین وضعیت درگیریهای چابهار پرداخت و از پایان این عملیات با آزادسازی همه گروگان‌ها و به درک واصل شدن تروریست‌ها خبر داد.
 
هم‌اکنون رزمندگان در حال پاکسازی منطقه هستند و اوضاع تحت کنترل است.
میثم صدیقیان
ارسال نظرات