۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۷۵۳۶۴۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

«شهید» برگزیده خدا است

«شهید» برگزیده خدا است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه خداوند شهید را انتخاب می‌کند گفت: شهید برگزیده خدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی عصر یکشنبه در تشییع پیکر سید محمود رضوی ابوالشهید سید جلال رضوی در روستای ورکان به سجایای اخلاقی ایشان اشاره کرد و گفت: در کنار این فضائل خداوند هدیه‌ای به ایشان داد که فرزندی بود که به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه خداوند شهید را انتخاب می‌کند افزود: شهید مجتبی و برگزیده خدا است از این رو خداوند مشتری فرزند ایشان و بقیه شهدا شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه خانواده شهدا باید به خود افتخار کنند که فرزند آنها انتخاب شده است، گفت: وضعیت این شهید متفاوت است و به دست شقی‌ترین دشمنان اسلام به شهادت رسید.

به گفته وی جایگاه منافقین در جهنم از کفار نیز بدتر است و خداوند در قرآن می‌فرماید، منافقین در پایین‌ترین درکات جهنم قرار دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به اینکه جوانان و نسل امروز آن حوادث را ندیدند باید بدانند منافقین ابتدا خود را مجاهد خلق معرفی کردند، اما همین افراد که مدعی حمایت از مردم بودند جوانان کشور را به شهادت رسانیدند.

وی با اشاره به اینکه همه باید به فکر آخرت و قیامت باشیم گفت: امام کاظم (ع) می‌فرماید، دنیایی که آخرین منزل آن قبر است چه خوب است از ابتدا به آن حریص نباشیم و به دنیا بی رغبت باشیم و با قناعت به زندگی عادی خود راضی باشیم و برای به دست آوردن حرام حرص نزنیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه منازل مختلفی در برزخ و قیامت است، افزود: آخرتی که نخستین منزل آن قبر است باید خوف داشته باشیم و برای اینکه از قبر خوف نداشتم باشیم بهترین راهکار آن داشتن تقوا است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به داشتن تقوا به ویژه تقوا برای جوانان تأکید کرد و ابراز داشت: جوانان تلاش کنند واجبات الهی را در ماه مبارک رمضان تمرین کنند و همه واجبات خود را انجام دهند و محرمات را ترک کنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات