۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۷۵۳۶۱۲
استاد اخلاق حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

روزه، عامل امتحان اخلاص خلق

روزه، عامل امتحان اخلاص خلق
استاد اخلاق حوزه و دانشگاه گفت: روزه واجب شده تا اخلاص خلق امتحان شود چراکه اگر شخصی اخلاص نداشته باشد به ذات خود که همان خداوند متعال است نمی رسد.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی اصغر صدر کریمی در جلسه اخلاق پایوران سپاه سپاه مراغه افزود: درست است که خداوند متعال به امتحان بنده ها نیاز ندارد بلکه خلایق را امتحان می کند تا اعمال بنده ها برایشان روشن باشد.

وی گفت: خداوند متعال می خواست اخلاص بنده ها را با روزه محک بزند چراکه اگر شخصی اخلاص نداشته باشد به ذات خود که همان خداوند متعال است نمی رسد.

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه استقامت را رمز موفقیت توصیف کرد و گفت: آنان که گفتند رب ما خدای متعال است و بر این باور خود استقامت نشان دادند مانند کوه در ایمانشان استوار هستند. 

وی ادامه داد: افرادی که در جامعه اغتشاش و اختلال ایجاد می کنند به گفته های خود ایمان ندارد و در کار خود اخلاص نداشته و دین آن ها تقلیدی است ودین تقلیدی هم سست و بی اساس می باشد لذا با طوفان فتنه از دین خارج می شوند.

حجت الاسلام صدر کریمی افزود: اخلاص یعنی اینکه بنده بگوید رب من خداست و از او فرمان می گیرم ودر مسیر دین استوار هستم.

وی تاکید کرد: مومن به غیر از خدا دستور نمی گیرد اما غیر مومن ‌گیج شده و از هوای نفس اطاعت می کندو از مراکز مختلف فرمان می گیرد.

استاد حوزه علمیه روزه را متعلق به خدا دانست و گفت: خداوند متعال فرموده که روزه مال من است و من خود صاحب و بهای روزه های شما هستم و این یعنی همان بهشت برین که جایگاه روزه داران واقعی است.

وحید نستوهی
ارسال نظرات