۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۵۳۴۹۸
اسامه حمدان:

فلسطینی‌ها برای روز بعد از جنگ در غزه تصمیم می‌گیرند نه اشغالگران

فلسطینی‌ها برای روز بعد از جنگ در غزه تصمیم می‌گیرند نه اشغالگران
یکی از رهبران ارشد حماس با اعلام جزئیات دیدار هیئت این جنبش با سید حسن نصرالله تاکید کرد که روز بعد از جنگ در غزه متعلق به فلسطینی‌هاست نه صهیونیست‌ها و رئیس اطلاعات تشکیلات خودگردان باید فاش کند که اشغالگران به او چه پیشنهادی داده‌اند.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در پی نشست اخیری که میان هیئت ارشدی از حماس با سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله برگزار شد، «اسامه حمدان» از رهبران ارشد حماس گفت که دیدار با سید حسن نصرالله در چارچوب مجموعه‌ای از نشست‌های دائمی بین ایشان و رهبران حماس انجام شد و ما سه موضوع اساسی را مورد بحث قرار دادیم.
 
اسامه حمدان در گفت‌وگو با شبکه الجدید اعلام کرد که تحولات غزه، موضع سیاسی درباره تحولات منطقه‌ای در نتیجه تجاوزات رژیم اشغالگر و تلاش‌های سیاسی که برای توقف این تجاوزات انجام شده به ویژه دور اخیر مذاکرات قاهره، موضوعات اساسی بود که در دیدار اخیر هیئت حماس با دبیر کل حزب‌الله مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی در ادامه در واکنش به توطئه‌ها و ادعاهایی که اشغالگران تحت حمایت آمریکا درباره غزه در روز بعد از جنگ مطرح می‌کنند گفت که روز بعد از جنگ در غزه متعلق به فلسطینی‌هاست نه صهیونیست‌ها.
 
این رهبر حماس تصریح کرد که هرکسی که می‌خواهد در صف مزدوران دشمن قرار بگیرد باید چهره خود را آشکار کند و «ماجد فرج» رئیس اطلاعات تشکیلات خودگردان باید آنچه را که طرف اسرائیلی به او ابلاغ کرده اعلام کند.
 
اسامه حمدان در ادامه تاکید کرد که آمریکایی‌ها در جنگ علیه غزه حضور مستقیم دارند اما احساس خطر کرده‌اند. بار دیگر تاکید می‌کنیم که دشمن آنچه را که در میدان به دست نیاورد با جنگ روانی کسب نمی‌کند.
 
این سخنان حمدان بعد از آن مطرح شد که رسانه‌های صهیونیستی یک روز پس از انتشار خبری در خصوص تمایل تل‌آویو به واگذاری امور اداره نوار غزه به ماجد فرج، رئیس دستگاه اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کردند که فرج کار تشکیل یک نیروی مسلح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده‌ است.
 
شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی با انتشار گزارشی در این زمینه مدعی شد که نیروی مسلحی که فرج در حال کار بر روی آن است، متشکل از خانواده‌هایی است که از حماس حمایت نمی‌کنند و هدف از تشکیل آن، سازماندهی روند توزیع کمک‌ها از جنوب تا شمال نوار غزه است.
 
پیش از آن شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد بود که «تساحی هنگبی» رئیس شورای امنیت داخلی این رژیم با هماهنگی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، با ماجد فرج دیدار کرده است.
 
بر اساس این گزارش، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز پیشنهاد کرده بود که بعد از پایان جنگ، ماجد فرج موقتا اداره غزه را با کمک شخصیت‌هایی که وابسته به حماس نباشند بر عهده بگیرد.
برچسب ها: فلسطین مقاومت غزه
ارسال نظرات