۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۷۵۲۲۹۹
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

انتخابات؛ جلوه مشارکت برای حاکمیت اراده مردم/ویژگی های نماینده تراز انقلاب

انتخابات؛ جلوه مشارکت برای حاکمیت اراده مردم/ویژگی های نماینده تراز انقلاب
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی انتخابات را مظهر همبستگی ملی و انسجام عنوان کرد و گفت: مردم از طریق انتخابات اراده خود را حاکم می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلیمن سیداحمدرضا شاهرخی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، با اشاره به اهمیت انتخابات، بیان داشت: اصل انتخابات برای ️افزایش همبستگی ملی و انسجام و افزایش امنیت و اصلاح امور مردم است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه انتخابات نباید موجب اختلاف و تفرقه و تنازع در بین مردم شود، افزود: ️نباید کسانی بخاطر علاقه‌مندی و طرفداری به نامزدهای انتخابات، دیگری را مورد اهانت قرار دهند و بداخلاقی کنند و دیگری هم بخاطر علاقه‌ای که به شخص داوطلب نمایندگی دارد، طرف مقابل را مورد اهانت و بد اخلاقی و توهین قرار دهد.

وی گفت: اگر کسانی بخواهند در روند انتخابات اختلال ایجاد و یا قوانین انتخابات را در قول و رفتار نفی کنند و مرتکب تخلف شوند، ️آنانی که فضای سالم رقابت انتخابات را به سمت دورویی، اهانت، تهمت، افترا، تخریب، سیاه نمایی، بزرگ نمایی مشکلات، اسراف، دادن وعده‌های غیر واقعی می‌برند، ️چه این تخلف در نتیجه انتخابات تاثیر داشته باشد یا نه، ️چه این افراد در میان داوطلبان نمایندگی باشند یا حامیان آنان، ️برگزار کنندگان انتخابات باشند یا ناظرانی که وظیفه بر عهده دارند، ️بر مسئولین استانی لازم است پس از هشدار لازم، قانون را در مورد چنین متخلفانی اعمال کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: بدون هیچگونه تبعیض و تفاوت، مسئولین استان و شهرستان و کمیته‌های مورد نظر که بر انتخابات نظارت می کنند در صورت تکرار، طبق قانون با متخلفان باید برخورد نمایند.

وی با بیان اینکه انتخابات مظهر حضور مردم در عرصه سیاسی است، گفت: انتخابات جلوه مشارکت برای حاکمیت اراده مردم است و️ مردم از طریق انتخابات اراده خود را حاکم می‌کنند.

اهمیت مشارکت در انتخابات

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امام راحل و رهبری معظم انقلاب، با تعابیر مختلف و محتوای واحدی بر اهمیت مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح تاکید کردند، گفت: ️ انتخابات یک فرصت برای مردم است که نمایندگان منتخب خود را انتخاب می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: حضور مردم در انتخابات سبب امیدآفرینی در جامعه و شاد شدن دوستان می شود و دشمنان ملت ایران را عصبانی و مأیوس کنند.

وی عمل صالح و تقوا، پایبندی به اسلام و ارزش های اسلامی، ملتزم به اصل مترقی ولایت فقیه، توانایی و دانایی در انجام این وظیفه سنگین، عدالت محور بودن، نفوذ ناپذیری، نفی تبعیض و توصیه‌های فراقانونی را از ویژگی های نماینده اصلح عنوان کرد و گفت: نماینده اصلح باید بتواند راه نفوذ فساد را در طرح ها و لوایح مجلس ببندد، طرفدار حقوق محرومان و مستضعفان باشد، اهل کار جهادی و تلاش شبانه روزی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: نماینده اصلح باید منافع ملی و استانی را بر مسائل جزئی و کم فایده و بی‌فایده ترجیح دهد، به دنبال مطالبات اساسی استان و حوزه‌های انتخابیه بوده و ساده زیست باشد. همچنین زندگی قبل و بعد از دوران مسئولیت اجرایی او یکسان بوده و گوش شنوایی برای درخواست‌ها و مطالبات مردم داشته باشد و️ هر کجا که لازم است از نظام اسلامی دفاع و️نسبت به عملکردش پاسخگو بوده و روشنگری کند.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات