۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۷۵۱۷۷۷

پشت پرده حذف صفحات اجتماعی رهبر انقلاب از سوی شرکت متا

پشت پرده حذف صفحات اجتماعی رهبر انقلاب از سوی شرکت متا
پس از اعلام قطع دسترسی مردم و کاربران به صفحات رهبر انقلاب از سوی شرکت متا که روز جمعه اعلام شد، موجی از خبرها صرفا با نقل این اتفاق در فضای خبری منتشر شد؛ اما چرا فراتر از خبر، درباره علل و دلایل این اتفاق، تفسیر و تحلیلی منتشر نشد؟

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، پس از اعلام قطع دسترسی مردم و کاربران به صفحات رهبر انقلاب از سوی شرکت متا که روز جمعه اعلام شد، موجی از خبرها صرفا با نقل این اتفاق در فضای خبری منتشر شد؛ اما چرا فراتر از خبر، درباره علل و دلایل این اتفاق، تفسیر و تحلیلی منتشر نشد؟

توجه به لابی فعال صهیونیست‌ها و کنشگری آنها در فضای رسانه‌ای می‌تواند بخوبی ارتباط مسدودسازی صفحات اجتماعی رهبری را با سرمنشأ آن روشن کند.

«ران کامپیاس» در JTA (آژانس تلگراف یهود که از سال 1913 در نیویورک فعالیت می‌کند) نوشت: جاناتان گرینبلات (Jonathan Greenblatt) از گروههای فشار صهیونیستی گفته: «ما مدت‌هاست از Meta@ خواسته‌ایم حساب‌های رهبر ایران را حذف کند و تحسین می‌کنیم که بالاخره این اتفاق افتاد. او سال‌ها از این پلتفرم‌ها برای تحریک، مشروعیت بخشیدن به مبازرات ضد صهیونیستی و تهدید استفاده می‌کرد».

شرکت‌های رسانه‌ اجتماعی عموما رهبران جهان را از ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها معاف می‌کنند، زیرا اخبار و سخنرانی‌های آنها برای رسانه‌ها و مردم دارای ارزش خبری است اما در مورد رهبر ایران ماجرا متفاوت است.

بررسی‌های داده‌کاوی (Data Mining) نشان می‌دهد زمان شروع  توفان الاقصی بیش از 100 میلیون بازدید از محتوای صرفا یک حساب رهبر انقلاب که 5 میلیون و 300 هزار عضو داشته، رخ داده است (در این آمار سایر حساب‌های کاربری مورد بررسی قرار نگرفته است).

این حساب در مدت فعالیت خود مجموعا 18 میلیون نظر هم از کاربران اخذ کرده که تراز مناسبی برای پیوند میان کاربران با محتوای این صفحه است. هزینه‌ دفاع از فلسطین را صفحات رسانه‌های اجتماعی رهبری پرداخت کردند.

 

ارسال نظرات