۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۷۵۱۶۳۸
مولوی اسحاق مدنی:

اختلاف در میان مسلمانان کمک به اهداف دشمنان است

اختلاف در میان مسلمانان کمک به اهداف دشمنان است
عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر ضرورت وحدت در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: باید همه بدانند که وجود اختلاف در میان مسلمانان، نه تنها عملی نابخردانه است؛ بلکه در راستای اهداف دشمنان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مولوی اسحاق مدنی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در کنگره بزرگداشت چهلمین سالروز درگذشت آیت الله محمد کفعمی خراسانی که صبح امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به این که ایمان و عمل صالح، چیزی است که خداوند با آنها، محبت خود را در دل انسان ها می اندازد اظهار داشت: آیت الله کفعمی خراسانی فردی مومن و صالح و شخصیتی است که دارای روحیه مردم داری و مجاهدت در راه خداوند بود.

وی افزود: در برنامه و جلسات متعددی با آیت الله کفعمی، باهم بودیم و در سفری که آقای بازرگان، نخست وزیر شاه به استان سیستان و بلوچستان آمده بود، ما نیز در آنجا حضور داشتیم. آیت الله کفعمی نماینده علمای شیعه در آنجا حضور داشت. در آن جلسه آقای بازرگان از همه تشکر کرد؛ اما از روحانیت تشکر نکرد. ما و آیت الله کفعمی از همدیگر جدا شدیم و وقتی بازرگان این رفتار را دید برگشته و از ما عذرخواهی کرد که این رفتار بازرگان، نتیجه رفتار خردمندانه آیت الله کفعمی بود.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: آیت الله کفعمی از جمله کسانی است که آثاری از ایشان درباره وحدت نگاشته نشده؛ اما وی از جمله کسانی است که در زمینه وحدت، بسیار فعال بوده و محل رجوع مردم شیعه و سنی در قضایای مختلف بود؛ چراکه می دانستند که آیت الله کفعمی با همه به عدالت رفتار خواهد کرد و این سبب اعتماد مردم به او شده بود.

وی افزود: در زمان آیت الله کفعمی خراسانی حتی یک پرونده مذهبی در دادگستری استان سیستان و بلوچستان وجود نداشت و این درحالی بود که رژیم شاهنشاهی در آن زمان، در صدد این بود که بین مردم این استان ایجاد تفرقه کند و جدایی بین شیعه و سنی راه اندازد؛ اما عملکرد خوب آیت الله کفعمی سبب شد تا شیعه و سنی در کنار هم زندگی کرده و تاکنون شیعه و سنی به کمک هم دیگر آیند و با مسالمت آمیزی کامل در کنار یکدیگر زندگی کنند.

مولوی اسحاق مدنی با اشاره به ظلم و تعدی دشمنان و رژیم صهیونسیتی در غزه و جهان اظهار داشت: آنان در صدد دشمنی با مسلمانان با ایجاد اختلاف و کشت و کشتار هستند؛ آیا غیر از این است که دشمنان اسلام درصدد ازبین بردن مسلمانان است و خون بی گناهان و مسلمانان را با بهانه هایی به زمین می ریزد و باید همه بدانند که وجود اختلاف در میان مسلمانان، نه تنها عملی نابخردانه است؛ بلکه در راستای اهداف دشمنان خواهد بود.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان اظهار داشت: شخصیت های بزرگی همچون آیت الله کفعمی خراسانی الگوی بزرگی برای علما و مردم ما هستند و باید دید که این افراد چگونه در زندگی خود عمل کردند که همه مردم به آن ها احترام می گذاشتند و سخنان و بیانات آنان، در میان مردم خریدار داشته و قضاوت های آنان مورد پذیرش مردم قرار می گیرد.

 

ارسال نظرات