۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۷۵۰۷۲۶

از کتاب سال‌های شیدایی رونمایی شد

از کتاب سال‌های شیدایی رونمایی شد
اصفهان –در آستانه دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از کتاب «سال‌های شیدایی» همراه با بزرگداشت آقای هنر تئاتر انقلابی کاشان با حضور اعضای شورای شهر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمد علی فرجی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان سه شنبه شب در آئین رونمایی از کتاب «سال‌های شیدایی» که در فرهنگسرای مهر این شهرستان برگزار شد با تقدیر از فعالیت‌های ناخدای کِشتی تئاتر کاشان، تلاش‌های ارزنده محسن خسروی که با صبوری و صلابت پای آرمان‌های انقلابی تئاتر کاشان ایستاده است را ستودنی دانست.

وی تلاش‌های محسن خسروی این هنرمند انقلابی برای اعتلای فرهنگ و هنر کاشان قابل تقدیر دانست و افزود: تلاش‌های این پیشکسوت در هنر دینی و در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فعالیت‌های مستمر، متعهدانه و دلسوزانه ایشان در کنار خضوع، خشوع و حسن خُلق مثال زدنی ایشان فراموش نشدنی است.

فرجی گفت: کتاب «سال‌های شیدایی» را نرگس لقمانیان در پنج پرده مجزا در ۲۸ صحنه و ۴۵٠ صفحه به رشته تحریر درآورده و توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان یادآور شد: تحقیقات این کتاب توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کاشان و محسن صفایی فرد انجام است.

این مراسم همراه با اجرای بخشی از نمایش «قهرمان آربابا» بعنوان آخرین کار محسن خسروی با نگاهی نو به موضوع زندگی و مجاهدت‌های سردار شهید محمود خادمی از فرماندهان شهید جبهه غرب در جنگ تحمیلی و تقدیر از این هنرمند تئاتر انقلابی کاشان بود.

شایان ذکر است، آئین رونمایی از کتاب «سال‌های شیدایی» با موضوع فعالیت‌های هنری و خاطرات محسن خسروی، بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر و نمایش در کاشان همراه با بزرگداشت آقای هنر تئاتر انقلابی کاشان از سوی خانه فرهنگ غیاث‌الدین جمشید کاشانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کاشان با حضور اعضای شورای اسلامی شهرکاشان، مدیران و مسئولین شهری، هنرمندان و فعالین فرهنگی و هنری در فرهنگ‌سرای مهر این شهرستان برگزار شد.

شایان ذکر است، در این برنامه از این پوستر هفتمین جشنواره «ترنم بیداری» از برنامه‌های فرهنگ‌سرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان رونمایی شد، هفتمین جشنواره «ترنم بیداری» همزمان با گام دوم انقلاب و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در راستای معرفی و تبیین مفاهیم انقلاب، معرفی وقایع و حوادث انقلاب برای نسل نونهال، نوجوان و جوان، ویژه منطقه فرهنگی کاشان اجرا می‌شود، این جشنواره در بخش‌های سرود، نقالی و پرده‌خوانی با موضوعات انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت، مهدویت و انتظار و همچنین تعالی خانواده و در بخش ویژه نماز، قرآن و عترت با همکاری مدیریت آموزش و پرورش، ناحیه مقاومت بسیج و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات