۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۷۵۰۶۲۵
حجت الاسلام والمسلمین طائب:

ایستادگی دربرابر استکبار جهانی ریشه قرآنی دارد

ایستادگی دربرابر استکبار جهانی ریشه قرآنی دارد
حجت الاسلام والمسلمین طائب با حضور در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) تبریز به تبیین و روشنگری مسائل روز کشور پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین طائب مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه با حضور در جلسه جهاد تبیین حوزه علمیه حضرت امیرالمومنین (ع) تبریز با اشاره به جایگاه مقاومت در مبانی قرآنی، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید در مقابل دشمنان سستی نکنید؛ امروز آمریکا جنگی ترکیبی علیه ما شکل داده است؛ بدین معنا که امروز جنگی فرهنگی، اقتصادی، روانی، نرم، سخت، منظم، نامنظم، سایبری و بیولوژیکی علیه ما راه افتاده است.

وی در پاسخ به این سؤال که «چرا در مقابل آمریکا سخت گیری می کنیم»، ابراز کرد: این ماجرا ریشه در همان مبانی قرآنی دارد که ما نباید در مقابل دشمنان و تهدیدهای آن ها سست و تسلیم شویم.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه ضمن بررسی ابعاد تمدن غرب و راهکارهای آنها برای تسلط بر جوامع دیگر در مورد جنگ سخت، نیمه سخت و نرم مباحثی را ارائه و عنوان کرد: دشمن تلاش دارد در جوامع به نوعی سلیقه سازی و تصویر سازی داشته باشد تا افراد مجذوب فرهنگشان شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مسئله دور زدن تحریم ها را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه مقایسه کردن اقتصاد عربستان و عراق با ایران با توجه به میزان جمعیت این کشورها درست نیست، ابراز کرد: بعضی ها که می گویند عربستان در رفاه و اقتصاد هست؛ آن ها چون در روز ۱۰ و نیم میلیون بشکه نفت صادر می کنند و جمعیت آن ها در کل ۲۷ میلیون نفر است با جمهوری اسلامی ایران که جمعیتی بالغ بر هشتاد میلیون نفر دارد و هر روز حدود یک و نیم میلیون بشکه نفت می فروشد فرق می کند؛ ما با این همه فشار باز هم توانستیم تحریم ها دور بزنیم.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به اینکه همه صنعت آمریکایی ها رو به افول است، ناتوانی آنها را در مهار ویروس کرونا و توانمندی ایران اسلامی در عرصه پزشکی را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز در این زمینه به جایی رسیده ایم که متخصصان علم پزشکی ایرانی در سطح جهانی مطرح هستند.

وحید نستوهی
ارسال نظرات