۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۷۵۰۴۷۳
معاون پژوهش حوزه مطرح کرد؛

کتاب سال حوزه؛ مرکز رصد تولید دانش در حوزه

کتاب سال حوزه؛ مرکز رصد تولید دانش در حوزه
حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با بیان اینکه کتاب سال حوزه مرکز رصد تولید دانش در حوزه های علمیه است، گفت: در گروه های کتاب سال، آثار ارسالی مورد ارزیابی قرار می گیرند و در نهایت، آثار منتخب انتخاب می شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه در نشست خبری کتاب سال حوزه و جشنواره مقالات علمی حوزه که صبح امروز در سالن جلسات انجمن های علمی حوزه برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری جشنواره علامه حلی بخشی از فعالیت های پژوهشی معاونت پژوهش حوزه های علمیه است که در این جشنواره مقالات متعددی تولید و حاصل می شود.

عضو شورای علمی کتاب سال حوزه بیان داشت: کتاب سال حوزه مرکز رصد تولید دانش در حوزه های علمیه است که در گروه های کتاب سال، آثار ارسالی مورد ارزیابی قرار می گیرند و در نهایت، آثار منتخب انتخاب می شوند.

وی افزود: آثاری که پژوهشگران آزاد و مراکز پژوهشی در سال تولید می کنند به دبیرخانه ارسال شده و ابتدا در گروه های ۲۰ ‌گانه دبیرخانه ارزیابی شده و تعدادی به مرحله دوم داوری راه می یابند.

معاون پژوهش حوزه علمیه قم اظهار داشت: در بحث کتاب سال موضوعاتی که مورد توجه قرار گرفته و تولید علم شده است و یا موضوعاتی که مطرح نشده و در باره آن تولید علم نشده است، احصا شده و رصد می شوند و با اعلان به سیاست گذار، تلاش می شود تا در موضوعاتی که تولید علم کمتری را مشاهده هستیم نیز گام های موثری داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با اشاره به این که پنج سال است در همایش کتاب سال حوزه محورهای ویژه تعیین می شود ابراز کرد: بحث های ابعاد علمی بیانیه گام دوم انقلاب، علوم انسانی اسلامی، زن و خانواده، هنر، محیط زیست و اقتصاد مقاومتی از جمله محورهای ویژه در کتاب سال حوزه است که به آن توجه شده است.

ارسال نظرات