۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۷۴۹۴۲۵
یادداشت؛

معیارها و نشانه‌های نماینده تراز انقلاب اسلامی

معیارها و نشانه‌های نماینده تراز انقلاب اسلامی
پرهیز از وعده‌های غیرعملی و علمی، ایستادگی بر سر منافع ملی، پایبندی به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و اندیشه های امامین انقلاب از جمله نشانه‌ها و معیارهای نماینده تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دارای وظایف و اختیاراتی است که در قانون به آن اشاره شده است؛ که برای تحقق آن وظایف باید نماینده معیارها و شاخصه‌هایی داشته باشد تا نماینده ای در تراز انقلاب اسلامی در مجلس حضور داشته باشد.

اولین معیار و شاخصه‌ نماینده در تراز انقلاب اسلامی عدم شعارهای ضد مسائل انقلابی و دینی است. رهبر انقلاب اسلامی در انتخاب نماینده فرمود در انتخاب شاخص این است که شعارهای انقلاب بایستی به وسیله‌ی مسئولین و منتخبین ما روز به روز زنده‌تر  شود. علاج دردهای این ملت و وسیله رسیدن به آرمان‌های این ملت شعارهای انقلاب است؛ این‌ها باید حفظ شود آن‌کسانی که با این شعارها به معنای حقیقی کلمه مخالف‌اند دشمن این شعارهایند؛ این‌ها نباید در مراکز تصمیم‌گیری واقع بشوند.

دومین شاخصه و معیار نماینده تراز انقلاب عدم بیان وعده‌های غیرعملی و علمی است. وظیفه نماینده این نیست که وعده عمرانی و فلان پروژه فلان کار را در منطقه انتخابی خود به مردم بدهد؛ این‌ها کار اجرایی است. کار دولت است. وظیفه نماینده این است که بتواند قانون موردنیاز کشور را پیدا کند آن قانون را جعل کند. وقتی قانون شد - یعنی قاعده‌ای گذاشته می‌شود – دستگاه‌های اجرایی و قضایی مجبورند بر طبق قانون عمل بکنند و عمل می‌کنند وعده‌های غیرعملی دادن، وعده‌های بزرگ دادن این‌ها ملاک نیست باید مردم توجه کنند گاهی علامت منفی هم هست.

از دیگر شاخصه های نماینده مردم و انقلاب تدین، ایمان، تقوا و اخلاص است؛ رهبر انقلاب فرمودند: انتخاب صالح در درجه اول یعنی انتخاب نماینده متدین برای نماینده، آگاهی سیاسی لازم است؛ جرات و جسارت در برخورد با مسائل لازم است؛ آگاهی از مسائل کشور لازم است؛ آگاهی از مسائل جهان لازم است؛ همه این‌ها لازم است. لکن رکن اصلی، تدین است؛ یعنی اعتقاد به اسلام و به اصول پایه‌های دینی و عامل بودن به این‌ها. این اصل قضیه است.

نماینده که متدین باشد، شما خاطرتان جمع است که خیانت نخواهد کرد؛ کار خلاف نخواهد کرد؛ حتی کوتاهی و سستی نخواهد کرد. نماینده متدین از تریبون مجلس برای گفتن سخن ناحق استفاده نمی‌کند. نماینده متدین، مصالح انقلاب و کشور را بر مسائل شخصی یا گروهی مقدم می‌داند تدین، این خصوصیات و این خواص مهم را دارد. اگر این شرط را بتوانید تأمین کنید و نماینده متدین را ان‌شاءالله پیدا و انتخاب کنید، آن جهات بعدی قابل تأمین‌تر است.

مستقل، عدالت‌خواه، امین و استقلال‌طلب

مبادا کسانی به مجلس بروند که گیرنده آن‌ها منتظر فرستنده قوی آمریکا و غرب باشد مبادا کسانی وارد مجلس شوند که آنتن‌هایشان را به آن سمت تنظیم کرده باشند؛ هر چه ازآنجا می‌آید، بگیرد و در داخل به زبان دیگری منتشر و منعکس کنند! کسانی که در مقابل دشمنان بخواهند دست تسلیم بالا ببرند و آبروی ملت ایران را ببرند. کسانی سرکار نیایند که بخواهند با تملق‌گوئی به غرب، به دولت‌های غربی به دولت‌های زورگو و مستکبر به خیال خودشان بخواهند برای خودشان موقعیتی در سطح بین‌المللی دست‌وپا کنند.

این‌ها برای ملت ایران ارزشی ندارد. کسانی سرکار نیایند که دشمنان ملت ایران طمع بورزند که به‌وسیله آن‌ها بتوانند صفوف ملت را از هم جدا کنند، مردم را از دینشان از اصولشان از ارزش‌های انقلابی‌شان دور کنند. اگر کسانی بر سرکار بیایند که در مراکز گوناگون سیاسی یا اقتصادی به‌جای اینکه به فکر ادامه راه امام و ارزش‌ها و اصول ترسیم‌شده به‌وسیله امام باشند به فکر به دست آوردن دل فلان قدرت غربی و فلان مستکبر بین‌المللی باشند برای ملت ایران مصیبت خواهد بود.

از مهم دیگر نشانه‌های نماینده تراز انقلاب اسلامی ایستادگی بر سر منافع ملی؛ این نشانه نیز در کلام امام انقلاب نیز روشن است که ایشان بیان نمودند مجلس باید آینه تمام نمای اقتدار ملی و عزت ملی و ایستادگی بر سر منافع مالی و مقابله با سلطه جویان و سیطره خواهان جهانی و بین‌المللی باشد. از مخالفان و تضعیف‌کنندگان نظام نباشد. مجلس جزو نظام و برای تکمیل آن است. مجلس جای حضور مخالفان نظام نیست که عده‌ای بگویند ما از طریق وارد شدن به مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی یا با نظام جمهوری اسلامی مبارزه می‌کنیم این در همه جای دنیا کاملاً غیرمنطقی و غلط است.

با توجه به معیارها و شاخصه‌های نماینده تراز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران و امامین انقلاب در طول سالیان گذشته نمایندگان مردم در انتخابت پیش رو بر این عهد و پیمان باید باشند که در جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی نیز به این آرمان‌ها و معیارها پای بند بوده و طبق فرامین امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) انجام‌وظیفه کنند. و مردم نیز در انتخاب فرد صالح این معیار ها و شاخصه‌ها را مورد توجه قرار دهند تا مجلسی در تزار انقلاب اسلامی داشته باشیم.

حامد میرزاخان

ارسال نظرات