۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۷۴۹۳۸۲
رئیس جامعه المصطفی العالمیه تشریح کرد؛

قرآن کریم نور و خاصیت نور بیرون بردن انسان از ظلمات به روشنایی است

قرآن کریم نور و خاصیت نور بیرون بردن انسان از ظلمات به روشنایی است
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی گفت: در قرآن کریم برای این کتاب صفات بسیاری شمرده شده است که یکی از این صفات این است که قرآن کریم نور است و خاصیت نور این است که ظلمات را روشن کرده و انسان را از تاریکی ها نجات می دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه در مراسم افتتاحیه چهل وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با موضوع «معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه» که با پیام ایت الله مکارم شیرازی و به میزبانی شهر مقدس قم در سالن همایش امامزاده سیدعلی برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز قیام ۱۹دی و درود بر شهدای این روز و شهدای جهان اسلام تا عصر معاصر با اشاره به موضوع مسابقات سراسری چهل و ششمین دوره معارفی اظهار داشت: قرآن خود، بهترین معرف برای قرآن کریم است.

وی افزود: در قرآن کریم برای این کتاب صفات بسیاری شمرده شده است که یکی از این صفات این است که قرآن کریم نور است و خاصیت نور این است که ظلمات را روشن کرده و انسان را از تاریکی ها نجات می دهد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در ادامه بیان داشت: یکی دیگر از صاف قرآن کریم از زبان خود قرآن این است که این کتاب، انسان را به آینده و حقیقت روشن، بشارت می دهد و اگر کسی به این کتاب ایمان آورد آینده روشنی خواهد داشت.

وی افزود: قرآن کریم حقایق را برای انسان ها بیان می کند و این کتاب حقایق هستی و عالم را برای انسان آشکار می کند؛ علاوه براین که این کتاب، موعظه برای متقین است.

قرآن کریم نور و خاصیت نور بیرون بردن انسان از ظلمات به روشنایی است

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: قرآن کریم کتابی است که بصیرت انسان را روشن می کند تا انسان حقیقت ها را با چشم دل مشاهده کرده و راه صحیح خود را پیدا کند؛ علاوه بر این، این کناب هدایت و رحمتی از جانب خداوند برای انسان ها است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: علمی که از غیر قرآن کریم اختباس شده باشد، تردید پذیر خواهد بود؛ مگر آن علمی که منشأ و سرچشمه آن قرآن کریم باشد که در آن علم، هیچ تردیدی وجود نخواهد داشت و ایرادی به آن وارد نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به این که قرآن کریم آمده است تا ظلمت ها را از بین ببرد اظهار داشت: ظلمت در تفسیر عالم و جهان بینی از جمله ظلمت هایی است بشر به آن گرفتار است که چون پاسخی غیر از پاسخی که در قرآن کریم است را به پیش گرفته است، دچار ظلمت های فراوانی در این زمینه شده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: نظام زندگی در میان بشر یکی دیگر از ظلمت هایی است که بشر امروز با آن درگیر است و معارف قرآن کریم در این عرصه نیز می تواند ظلمات پیش روی انسان را برداشته و بشر را از دچار شدن در ظلمات جلوگیری کند.

ارسال نظرات