۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۷۴۸۵۲۸
آیت الله نوری همدانی:

رهبر انقلاب با صلابت نظام را مدیریت و مسیر امام را استمرار بخشیدند

رهبر انقلاب با صلابت نظام را مدیریت و مسیر امام را استمرار بخشیدند
حضرت آیت الله نوری همدانی با تجلیل از تدابیر و مدیریت داهیانه رهبر انقلاب، وحدت حول محور ولایت فقیه را امری مهم و لازم دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی طی پیامی تصویری به سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین با علمای بلاد که صبح امروز در سالن همایش های پیامبر اعظم مدرسه علمیه امام کاظم برگزار شد، با قرائت حدیثی از امام صادق در خصوص وظایف علما اظهار داشت: شناخت زمان یکی از وظائف مهم علما است به این صورت که اهل زمان و فرهنگ زمانه را بشناسند؛ زمان ما زمان به خصوصی است زیرا انقلابی توسط امام راحل به وقوع پیوست و آن مرحوم توانست با زمان شناسی مستکبرین را سرکوب کند و به مستضعفین جایگاه ببخشد.

وی با تأکید بر ضرورت پیمودن راه امام خمینی گفت: امام راحل ما توصیه داشتند که فقر در جامعه به همراه بی عدالتی ریشه کن و از ظلم پرهیز شود؛ همچنین توصیه شده مصالح اسلام درکل جهان مد نظر باشد و دفاع از مظلوم نیز در سرلوحه وظایف علما، روحانیون و مسؤولین باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به در صدر قرار داشتن مسأله فلسطین از میان مسائل جهان اسلام، تصریح کرد: عملی کردن وظایف نظام و انقلاب وظیفه علما است که باید خود را در سطح بالا برای عملیاتی کردن این مسائل مهم آماده کنند.

وی اتحاد و وحدت حول محور ولی فقیه را امری مهم دانست و بیان داشت: ولی فقیه زمانه ما آیت زمان شناسی است و لازم است که حول ایشان متحد باشیم.

این مرجع تقلید با اشاره به توصیه های امیر مؤمنان در نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر، تصریح کرد: حضرت علی مردم را ستون دین و سپر در برابر دشمنان معرفی می کنند؛ مردم ما انقلاب کرده و در جنگ تحمیلی شهید داده اند و در صحنه های حساس پای نظام ایستاده اند.

وی تأکید کرد: توصیه دارم که حوزه علمیه را انقلابی نگه داشته و از نظام و رهبری حمایت کنیم؛ رهبری معظم انقلاب توانست با همان افکار و اهداف امام و با همان صلابت و اقتدار انقلاب را در مقابل دشمن نگهداری کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره توطئه جدایی دین از سیاست آن را خواست دشمن معرفی کرد و ادامه داد: امام خمینی این توطئه را تشخیص دادده و با آن مقابله کردند.

وی در پایان از مسؤولان و اعضای جامعه مدرسین در خصوص برگزاری این اجلاسیه تشکر کرد.

ارسال نظرات