۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۷۴۸۴۳۹
به همت دانشگاه علوم پزشکی قم؛

نخستین نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» در قم برگزار می شود

نخستین نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» در قم برگزار می شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری نخستین نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت با ابتکار دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد با اشاره به موضوع نشست با عنوان نخستین نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت با ابتکار دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت با حضور استان های زائر پذیر در قم، مشهد و شیراز و برخی از استان ها فردا برگزار می شود.

وی افزود: حوزه سلامت، حوزه ممتازی در کشور و دولت اسلامی است و باید ضمن معرفی این حوزه، سعی کنیم با ارتقاء استانداردهای سلامت، خدمات بهتری را در حوزه های مختلف و زیارت و گردشگری داشته باشیم و به سطح مورد انتظار در گردشگری سلامت دست پیدا کنیم.

همچنین آقای جهانگیری مشاور پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه این نشست بیان داشت: این نشست از نشست هایی است که با سطح سیاست گذاری و هماهنگی برگزار می شود؛ چراکه از وزارت خانه های مرتبط در کشور در این نشست حضور دارند و هم از از استان های مرتبط حضور خواهند داشت.

نخستین نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» فردا در قم برگزار می شود

مشهد، قم و شیراز ویترین ورودی زائران و گردشگری سلامت در کشور هستند

وی افزود: ما سال ها است که در گردشگری سلامت درحال فعالیت هستیم و شهرهای مشهد، قم و شیراز ویترین ورودی زائران و گردشگری سلامت در کشور هستند و تعداد 20 درصد ورود زائران وگردشگران به شهر قم به خاطر سلامت است که باید با سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های متنوع، بهره برداری های لازم از این ظرفیت صورت پذیرد.

مشاور پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز کرد: اگر نگاه ما به این مسئله به صورت زیرساختی و زیربنایی نباشد و سیاست های ما یک دست نبوده و هماهنگی در اجرای آن نداشته باشیم، کار به جایی نخواهیم برد.

وی افزود: بازار گردشگری سلامت در دنیا بازاری چهار و نیم میلیون دلاری است که از این مبلغ 639 میلیاد دلار آن مختص گردشگری سلامت است و باید دید سهم کشور و شهر ما در این حوزه از این مقدار به چه میزان است.

جهانگیری بیان داشت: دیپلماسی اقتصادی یکی از محورهای نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت است که در این مسئله به دنبال هدف گذاری اقتصادی، موضوعات ارضی و بیمه های مرتبط با این کار هستیم و نقش دستگاه های دیپلماسی را شناسایی خواهیم کرد.

وی افزود: آسیب شناسی در حوزه زنجیره تامین و زنجیره ارزش نیز یکی دیگر از محورهای نشست تخصصی سفر، زیارت و سلامت خواهد بود و راهکارهای لازم را ارائه خواهیم داد.

مشاور پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: ظرفیت شناسی گردشگری در استان یکی دیگر از اهداف ما می باشد و باید ظرفیت های شهر خود و کشور های گردشگر شناسایی و مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات