۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۷۴۸۱۵۱
امام جمعه موقت کاشان:

شهدا مصداق بارز از خاک تا افلاک هستند

شهدا مصداق بارز از خاک تا افلاک هستند
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه شهدا مصداق بارز از خاک تا افلاک هستند، گفت: انسان از کاخ به افلاک نمی‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهارشنبه شب در دیدار با خانواده شهید جلال الدین عبدالحفیظی، گفت: مصداق بارز از خاک و تا افلاک جوان‌هایی هستند که در محلات قدیمی و خانواد‌های متوسط تربیت شدند و راهی جبهه‌ها شدند و به شهادت رسیدند.

وی با تأکید بر اینکه انسان از کاخ به افلاک نمی‌رود، افزود: همه شهدا از خانواده متوسط و معمولی کوخ نشین و با تقوا و ساده زیست جامعه هستند.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه گره خوردن زندگی انسان به دنیا سبب دلبستگی بیشتر به دنیا می‌شود، اظهار داشت: ساده زیستی باید سرلوحه زندگی قرار داشته باشد چرا که تجملات و تشریفات مانع پرواز انسان است.

به گفته وی دلبستگی به دنیا سبب دور شدن انسان از خدا و دین است و انسان‌های ساده زیست در قیامت سبکبال هستند و به خدا نزدیکتر هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار رسیدن به مدارج بالای معنوی را در گرو زهد و ساده و زیستی دانست و اظهار داشت: برای اینکه راه شهدا را ادامه بدهیم باید ساده زیست بود تجملگرایی پرهیز کرد.

وی با اشاره به اینکه مسابقه تجملگرایی و چشم و هم چشمی انسان را از معنویت دوره کرده است، گفت: ملت ایران اگر راه امام را ادامه ندهند و از مسیر امام خارج شوند سیلی خواهند خورد.

امام جمعه موقت کاشان به لزوم ادامه راه شهدا تأکید کرد و توجه به ارزش‌های اخلاقی را یکی از راه‌های شهدا دانست و گفت: شهدا در خانواده‌های ساده زیست و زاهد و مومن و با حجاب و معمولی تربیت شدند.

به گفته وی شهدا برای رسیدن به مدارج بالای معنوی توقف و عقب گرد نداشتند و در راه اسلام، نظام، کشور، حجاب، حیا، غیرت، پاکدامنی و ارزش‌های اخلاقی به شهادت رسیدند.

وی افزود: ما راه امام و شهدا را باید ادامه بدهیم و راه برگشتی وجود ندارد، در غیر این صورت سیلی خواهیم خورد و دیگران از ما سبقت خواهند گرفت.

حجت الاسلام اسلامی تبار کم رنگ شدن ارزش‌ها در بین برخی از خانواده‌های مذهبی را یک هشدار و خطر انحراف دانست و متذکر شد: در صورتی که جامعه گرفتار دنیا و تجملگرایی شود سیلی محکمی خواهد خورد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات