۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۴۷۸۶۷

مراسم وداع اعضای خبرگزاری رسا با شهید گمنام برگزار شد + عکس

مراسم وداع اعضای خبرگزاری رسا با شهید گمنام برگزار شد + عکس
در آستانه شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) مراسم وداع با شهید گمنام با حضور مسئولان و اعضای خبری خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در آستانه سالروز شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا سلام الله علیها مراسم وداع مسئولین و کارکنان خبرگزاری رسا با شهید گمنام در ساختمان مرکزی این رسانه حوزوی برگزار شد.

برگزاری مراسم وداع با شهید گمنام در خبرگزاری رسا

در این مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا و مداحی و مرثیه مداحان اهل بیت علیهم السلام انجام شد، مدیران، دبیران، خبرنگاران و اعضای خبرگزاری رسا با آرمان های شهدا و انقلاب تجدید پیمان کردند.

برگزاری مراسم وداع با شهید گمنام در خبرگزاری رسا

در این مراسم حجت الاسلام محققیبا بیان اینکه هر رهبر و مدیری برای موفقیت به سه عامل برنامه، یاران و همراهی مردم نیاز دارد، گفت: این عوامل در تاریخ انبیا علیهم السلام وجود دارد، برنامه پیامبران دینی بود که متناسب با نیازها شرایع تغییر کرد.

وی با بیان اینکه همان عوامل موفقیتی که در حزب حق وجود دارد در حزب شیطان نیز وجود دارد، اظهار داشت: در داستان حضرت ابراهیم(ع) و نمرود که در قرآن آمده دو تقابل جبهه حق و باطل به خوبی نشان داده شده، نقشه هدایت انبیا یک محور اصلی دارد که آن محور عبادت خداوند و دوری از طاغوت است.

برگزاری مراسم وداع با شهید گمنام در خبرگزاری رسا

گفتنی‌است، کاروان پیکرهای هفت شهید گمنام شانزدهم آذرماه از گلزار شهدای بهشت معصومه(س)‌ وارد شهر قم شد و در مسیر خیابان امام خمینی به سمت حرم مطهرکریمه اهل بیت(س) و شماری دیگر از خیابان‌های این شهرتا معراج شهدا در باغ موزه دفاع مقدس مورد استقبال قرار گرفت.

از آن روز به بعد پیکرهای مطهر شهدای گمنام با برگزاری برنامه‌های جانبی مختلف در سطح مدارس، دانشگاه‌ها، هیات‌های مذهبی و دیگر اماکن و محافل،‌ میهمان مردم انقلابی شهر مقدس قم بودند.

برنامه‌های فرهنگی درکنار پیکر مطهر شهدای گمنام در شهر مقدس قم تا سالروز شهادت حضرت زهرا(س) ادامه می‌یابد و پس از آن در روز یکشنبه ۲۶ آذرماه پس از تجمع مردمی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برنامه تشییع پیکرهای مطهر شهدا به سمت میدان جانبازان آغاز می‌شود.

برگزاری مراسم وداع با شهید گمنام در خبرگزاری رسا

پس از این مراسم باشکوه که درسالروز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد، برنامه تشییع منطقه‌ای و تدفین شهدا در مناطق مختلف قم انجام می شود.

با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته پیکرهای مطهر سه شهید میهمان مردم منطقه نیروگاه در بوستان‌های شهریار(امامزاده ابراهیم-خیابان کشاورز شمالی)، بوستان گلها (امامزاده سید معصوم- شیخ آباد- خیابان حکمت جنوبی) و بوستان حافظ (میدان توحید- خیابان امینی بیات-میدان حافظ) خواهند بود.

همچنین پیکر مطهر یک شهید در بوستان لاله منطقه آزادگان (میدان آزادگان- بوستان لاله)، یک شهید در منطقه پردیسان (دانشگاه فنی و حرفه‌ای)، یک شهید در شهرک صنعتی شکوهیه و یک شهید نیز در بوستان شهدا منطقه آذر شهر قم به خاک سپرده می‌شود. ‌

برنامه خاکسپاری پیکر مطهر ۲ شهید دیگر در روز ۲۸ آذرماه در شهرک صنعتی شکوهیه و نیز تدفین پیکر شهید گمنام دیگر در بوستان شهدای آذر در روز جمعه یکم دی‌ماه راس ساعت ۱۵ از امامزاده موسی‌ مبرقع(ع) به سمت بوستان شهدا با حضور مردم شهید پرور قم برگزار خواهد شد.

حضور پیکرهای مطهر شهدا در سراسر شهر قم نورانیت خاصی ایجاد کرده‌است، سن این شهدا از ۱۶ تا ۳۰ سال است که در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس همچون والفجر مقدماتی، کربلای پنج، عملیات خیبر و والفجر هشت به شهادت رسیدند و پیکر مطهرشان بعد از سال‌ها به کشور بازگشته‌است.

ارسال نظرات