۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۷۴۷۵۲۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

طلاب انس خود را با قرآن و نهج البلاغه بیشتر کنند

طلاب انس خود را با قرآن و نهج البلاغه بیشتر کنند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی یکی از بهترین مستحبات را نماز شب دانست و گفت: خدا را با قلب، دست و زبان نصرت کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در جمع طلّاب حوزه علمیه گفت: طلاب انس خود را با قرآن و نهج البلاغه بیشتر کنند.

وی با اشاره به اینکه ارزش و قدر طلبگی را بدانید و شاکر خداوند باشید که اجازه داده است وارد این مسیر شوید، افزود: خداوند و امام زمان (عج) حقیقتا به ما منت گذاشته اند که در این مسیر قرار گرفته ایم و باید قدردان باشیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم انس بیشتر با قرآن ونهج البلاغه تأکید کرد و اظهار داشت: اگر تنها روزی پنج دقیقه برای قرآن و نهج البلاغه به صورت مستمروقت بگذارید تمام خطبه‌های نهج البلاغه و شرح آن را یک دور کامل طی مدت کوتاهی مطالعه خواهید کرد.

وی در ادامه به مراحل سه گانه تقوا اشاره کرد و افزود: تقوای عام، تقوای خاص و تقوای اخص که هر یک از این‌ها نیز برای خودش مراحلی دارد، مرحله تقوای عام این است که آنچه را خدا اراده کرده و هرآنچه را امر کرده انجام دهیم و آنچه نهی کرده است انجام ندهیم و شبهه نکنیم به معنی واقعی مراحل سه گانه تقوا است.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: هر جا تقوا لازم باشد اگر متقی باشیم و هرکجا که تقوا باید رعایت شود اگر رعایت کردیم آن زمان است که در مسیر قرار گرفته ایم و باید با حداکثر توان برای ارتقای کیفیت آن تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه برخی معتقد هستند تقوای عام، همان انجام واجبات و ترک محرمات است، افزود: بالاتر از این، انجام مستحبات و ترک محرمات است.

وی یکی از بهترین مستحبات را نماز شب دانست و با بیان اینکه وقتی انسان خدا را ملاقات می‌کند باید پاک و طاهر باشد، اظهار داشت: خدا را با قلب، دست و زبان نصرت کنید.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ارتباط با تقوا اخص با بیان اینکه این مرحله هم شدنی است، افزود: با مراقبت باید کاری کنیم که فکر گناه هم نکنیم و افرادی بوده اند که فکر مکروه هم نمی‌کردند مراقب بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: منظور از نصرت قلب، اعتقادات صحیح و درست، نصرت با دست جهاد با شمشیر و نصرت با زبان امر به معروف و نهی از منکر است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات