۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۷۴۷۴۷۱
حجت الاسلام لیالی در گفت‌وگو با رسا:

عملیات طوفان الاقصی سبب تشدید آمریکازدایی در منطقه غرب آسیا شد

عملیات طوفان الاقصی سبب تشدید آمریکازدایی در منطقه غرب آسیا شد
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که عملیات طوفان الاقصی سیاست تزویر انگلیسی و آمریکایی را بر باد داد، از بین رفتن بسیاری از دو قطبی‌های جعلی بر علیه کشورهای اسلامی را متاثر از مقاومت مردم فلسطین و عملیات طوفان الاقصی دانست.
حجت الاسلام محمدعلی لیالی استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به حوادث 60 روز اخیر مقاومت حماس در غزه اظهار داشت: مقاومت حماس و مردم فلسطین در این مدت، تحولات بسیاری را در منطقه و جهان ایجاد کرد که شاید بتوان این گونه تعبیر کرد که سبب شکل گیری جغرافیای سیاسی جدیدی در منطقه غرب آسیا شد.
 
وی افزود: جغرافیای سیاسی منطقه به نفع جهان اسلام، ایران اسلامی و جریان مقاومت اسلامی درحال دگرگونی است و طوفان الاقصی نشان داد که دیگر قدرت و معادلات نظامی آمریکا و رژیم صهیونسیتی در منطقه تاثیرگذار نیستند.
 
استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: پدیده‌ای که در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۲ اتفاق افتاد، سبب شد تا آمریکا انتظار شکل گیری خاورمیانه جدیدی را داشته باشد که در آن ایران اسلامی و جریان مقاومت نباشند؛ اما تحولات منطقه روز به روز به نفع جریان مقاومت شکل گرفت و سبب شد تا آمریکا هر روز در منطقه ضعیف تر شود و پای خود را از کشورهایی همچون افغانستان، لبنان و سوریه به بیرون کشد.
 
وی عملیات طوفان الاقصی را سبب تشدید آمریکا زدایی در منطقه غرب آسیا دانست و اظهار داشت: سلطه آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و اروپایی ها در منطقه روز به روز درحال کمتر شدن است و این نشانگر افول این قدرت های استعماری و استکبای در منطقه است.
 
فلسطین هنوز مسئله اول جهان اسلام است
 
حجت الاسلام لیالی افزود: عملیات طوفان الاقصی نشان داد که مسئله فلسطین بعد از ۷۵ سال اشغالگری توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی، هنوز مسئله اول جهان اسلام است؛ چرا که مسئله فلسطین زنده بوده و مردم آن در جغرافیای سیاسی جدید نقش مهم و بی‌بدیلی را خواهند داشت و گروه های حماس و جهاد اسلامی نشان دادند که جریان مقاومت به دنبال آزادی مردم فلسطین از یوغ استکبار و سلطه‌گری رژیم صهیونیستی است.
 
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که عملیات طوفان الاقصی سبب شد تا بیداری اسلامی به صورت جهانی در اقصی نقاط دنیا به وجود آید خاطرنشان کرد: اگر روزی در فتنه ۱۳۸۸ ایران اسلامی، «شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» می دادند؛ اما امروز نه تنها در سراسر ایران بلکه در سراسر جهان شعار حمایت از فلسطین و لبنان سر می‌دهند.
 
طوفان الاقصی دو قطبی‌های جعلی بر علیه کشورهای اسلامی را به هم زد
 
وی افزود: طوفان الاقصی بسیاری از دو قطبی‌های جعلی بر علیه کشورهای اسلامی را به هم زد و نقشه‌های شوم دشمنان را ناکام گذاشته و سیاست تزویر انگلیسی و آمریکایی را بر باد داد.
 
حجت الاسلام لیالی با اشاره به طرح همه پرسی جمهوری اسلامی ایران درباره آینده فلسطین و مردم آن اظهار داشت: سرزمین فلسطین متعلق به فلسطینی‌ها بوده و سرزمین آنان خواهد ماند؛ باید حکومت این سرزمین به دست خود فلسطینی ها صورت گرفته و بر تعیین حاکمیت آن نیز خودِ فلسطینی ها نقش آفرینی کرده و سرنوشت خود را خودِ آنان رقم بزنند.
 
حجت الاسلام لیالی افزود: باید مهاجران یهودی که از سرتاسر جهان به فلسطین آمده و در این سرزمین ساکن شدند یا به سرزمین های خود برگردند و یا منتظر تعیین تکلیف از سوی حکومت و مردم فلسطین مبنی بر ابقا یا اخراج باشند.
 
استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: اینکه گفته شود جمهوری اسلامی ایران چنین اعتقاد دارد که باید یهودیان به دریا ریخته شوند، این سخن کاملاً نادرست و غلط است؛ چراکه جمهوری اسلامی چنین اعتقادی ندارد و اکنون نیز در کشور ایران اسلامی، بسیاری از یهودیان وجود دارند که با امنیت کامل بر طبق مذهب خود و قوانین اسلامی زندگی می کنند و حتی در مجلس شورای اسلامی نیز نماینده دارند.
ارسال نظرات