۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۷۴۵۹۰۴
حجت‌الاسلام والمسلمین مجتهدزاده:

مبارزه شگفت انگیز مردم فلسطین نشانگر اعتقاد و ایمان راسخ آنان به خداوند است

مبارزه شگفت انگیز مردم فلسطین نشانگر اعتقاد و ایمان راسخ آنان به خداوند است
با بیان اینکه مردم فلسطین در برابر حملات و جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی با قدرت و شجاعت شگفت انگیزی ایستادگی می‌کنند، استقامت شگفت انگیز آنان را نشانگر اعتقاد و ایمان راسخ مردم فلسطین به خداوند دانست.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اصغر مجتهدزاده معاون سیاسی اجتماعی بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در جلسه بصیرتی که در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد با اشاره به مقاومت مردم فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونسیتی و اثر تربیتی مشقت و سختی کشیدن در زندگی انسان‌ها اظهار داشت: روبه رو شدن با سختی‌ها و مشقت ها، آثار تربیتی بسیاری بر روی انسان دارد و تزکیه نفس یکی از این آثار است که برای انسان در این موقعیت به وجود می‌آید.  
 
وی با بیان این که داستان‌های بسیاری از سیره علما وجود دارد که خود را به مشقت و سختی می‌انداختند تا در راه تزکیه نفس خویش موفق و پیروز شوند افزود: سیره علما در گذشته نشان داده است که آنان از دو قوه علم و عمل استفاده کردند تا به پیشرفت برسند؛ زیرا هرچه این دو قوه بیشتر بوده و تقویت شود، فضیلت، شأن و عظمت افراد نیز بیشتر می‌شود و ماجرای خادمی ملاّهادی سبزواری نمونه‌ای از تلاش علما برای تزکیه نفس است.
 
معاون سیاسی اجتماعی بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۸ که به جنگ «سُرب گداخته» در میان صهیونیست‌ها معروف شد بیان داشت: در این جنگ، هیچ صدایی از کشور‌های اسلامی و عربی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شنیده نشد و رژیم غاصب صهیونیستی بمب‌های بسیاری را بر سر مردم مظلوم نوار غزه ریخت.
 
مستشار بازنشسته دیوان عالی کشور افزود: یکی از برکات این جنگ برای مردم مظلوم فلسطین این بود که این جنگ سبب شد تا مردم نواره غزه به یقین برسند که باید تنها به خداوند توکل کرده و تکیه داشته باشند و سختی‌ها و مشقت‌ها را برای خدا تحمل کرده و در راستای پیروزی و نجات مردم خود، تلاش و کوشش کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مجتهدزاده با بیان اینکه بر طبق آمار‌ها دو سوم از مردم غزه فقیر بوده و بیکار هستند، اما توکل به خدا و استقامت بسیار زیادی در برابر سختی‌ها و امتحان‌های الهی دارند اظهار داشت: مردم فلسطین در برابر حملات و جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی با قدرت و شجاعت شگفت انگیزی ایستادگی می‌کنند و این نشانگر اعتقاد و ایمان راسخ آنان به خداوند و امداد‌های الهی است.
 
معاون سیاسی اجتماعی بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در این نشست که با حضور مسئولان و دبیران خبرگزاری رسا برگزار شد با اشاره به نقش آفرینی زنان و مادران فلسطینی در تربیت فرزندان شجاع و باتقوا در فلسطین خاطرنشان کرد: قطعاً نقش مادران فلسطینی در تربیت فرزندان شجاع و با تقوا نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری است و نمی‌توان تاثیرگذاری آنان در تربیت فرزندان باایمان را نادیده گرفت.  
 
مستشار بازنشسته دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل انتخابات پیش روی مجلس خبرگان رهبری پرداخت و نسبت به اهمیت جایگاه تعیین کننده و سرنوشت ساز مجلس خبرگان تاکید کرد.
 
وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو، نسبت به هجمه‌ها و تلاش دشمنان برای عدم حضور مردم در صحنه انتخابات و کم اهمیت جلوه دادن آن نزد افکار عمومی بویژه جوانان هشدار داد.
ارسال نظرات