۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۷۴۵۳۶۷
عضو شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

راهبرد اسرائیل در مورد غزه، از بین بردن حماس و کوچ دادن مردم است

راهبرد اسرائیل در مورد غزه، از بین بردن حماس و کوچ دادن مردم است
فلاح زاده طوفان الاقصی را شکستی ترمیم ناپذیر برای اسرائیل دانست و تصریح کرد: راهبرد اسرائیل در مورد غزه، از بین بردن حماس و کوچ دادن مردم است که تاکنون محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دکتر محمد هادی فلاح زاده استاد دانشگاه و عضو شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست علمی «بررسی تاثیر ابعاد سیاسی اجتماعی طوفان الاقصی بر مناسبات جهان اسلام» که روز چهارشنبه در سالن نشست های ساختمان آموزشی علامه طباطبایی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام برگزار شد، با بیان اینکه قضیه غزه تاکنون جنبه امنیتی و نظامی دارد و هنوز اجتماعی نشده است، عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) قبل و بعد از پیروزی انقلاب با صراحت اعلام کردند که ما از مردم فلسطین دفاع می کنیم.

فلاح زاده در ادامه بیان داشت: در تحلیل پیام های امام خمینی(ره) در مورد حج سه مخاطب را می بینیم؛ اول، مستضعفین عالم بدون نگاه به دین آنها، دوم، تشنگان کنار خانه خدای متعال و سوم پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام؛ امام خمینی(ره) یک تحول گرای نظام ساز بود که می خواستند همه مظلومین عالم را از چنگال ستمگران ظالم نجات دهند.

هدف اسرائیل کشاندن ایران به جنگ بود

عضو شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با صراحت اعلام کردند که ما از مقاومت حمایت نظامی می کنیم، گفت: بعضی ها گفتند این موضع برای کشور گران تمام می شود اما باید توجه شود که در دنیا گروه هایی از جنایتکاران حمایت می کنند که لازم است دنیا بداند گروهی نیز از مظلومین عالم دفاع می کند.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که چرا در دنیا جمعیت مسلمانان در مقابل نسل کشی رژیم صهیونیستی عکس العملی نشان نمی دهند؟ تصریح کرد: جریانی که در جوامع اسلامی مدعی حکومت است یا سکولاریسم دینی مانند دولت ترکیه و یا لیبرالیسم مذهبی مانند دولت عربستان است که از حکومت اسلامی فاصله دارند.

وی در ادامه افزود: داعش مدل حکومتی وحدت شیخ و شاه وعربستان مدل حکومتی پیوند شیخ و شاه را دارد که به این دلیل داعش با عربستان مخالفت دارد؛ سنت گرایی افراطی در طالبان وجود دارد و زمانی که بحث امارت پیش می آید آنها از نظر حاکمیت شبیه داعش هستند؛ ترکیه نیز از نظر شیوه حکومتداری سکولاری عمل می کند.

فلاح زاده با تاکید براینکه نزاع یهودی‌های صهیونیستی ابتدا با خود مسیحیت بود، خاطرنشان کرد: امپراطوری روم دین مسیحیت را به عنوان دین رسمی قبول داشت و محدودیت ازدواج و شغل دولتی برای یهودیان ایجاد کرد؛ در زمان قرون وسطی، یهودیت را عامل طاعون دانستند، به دلیل محدویت‌های زیادی که یهودی ها داشتند به کار دلالی و رباخواری مشغول شدند که زیان‌های اقتصادی زیادی را ایجاد کردند؛ روزولت قصد داشت  که یهودیان را در یک کشوری اسکان دهد ولی هیچ کشوری قبول نکرد.

هدف اسرائیل کشاندن ایران به جنگ بود

عضو شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه اکنون غزه در محاصره کامل اسرائیل قرار دارد، عنوان کرد: مرز غزه با اسرائیل توسط دوربین ها، سیم خاردار، پهپاد و ماهواره کنترل می شود؛ رزمندگان فلسطینی در موقعیت مناسب حمله «طوفان الاقصی» را انجام دادند و شکستی ترمیم ناپذیر را بر اسرائیل تحمیل کردند.

وی با تاکید بر اینکه اسرائیل در نبرد با غزه دچار شکست حیثیتی شده است، عنوان کرد: هیمنه اسرائیل در منطقه که با پشتوانه آمریکا به عنوان یگانه قدرت نظامی بود، دچار آسیب شد؛ شکست ساختار امنیتی و نظامی اسرائیل باعث شروع سیل مهاجرت معکوس و بی اعتمادی محض به این رژیم جنایتکار شد.

فلاح زاده شکست رسانه ای و گسست ساختار سیاسی اسرائیل را نتیجه جنگ «طوفان الاقصی» برشمرد و افزود: رژیم صهیونیستی با عملیات روانی و ابزارهایی که داشت تلاش کرد که مقاومت را جنایتکار نشان دهد ولی برعکس شد؛ سفارت اسرائیل در بسیاری از کشورها تعطیل یا نیمه تعطیل است و گسترش گفتمان مقاومت در بین مردم نه تنها از بین نرفت بلکه گسترش یافت.

این استاد دانشگاه با تاکید براینکه اسرائیل دنبال کشاندن ایران به جنگ بود، ابراز کرد: اسرائیل ضربه‌ای راهبردی خورده است و می خواهد که دستاوردی راهبردی برای خود بدست آورد؛ لذا به دنبال کشاندن ایران به این جنگ است و آمریکا به دلیل انتخابات پیش روی بایدن، جنگ اکراین و مشخص نبودن اتفاقات آینده مخالف گسترش جنگ با ایران بود.

هدف اسرائیل کشاندن ایران به جنگ بود

عضو شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه رژیم صهیونسیتی رقم سنگینی را به مصر پیشنهاد داد تا مردم غزه را به عنوان مهاجر قبول کند، مطرح کرد: مقاومت اسلامی در فلسطین ادامه دارد و مردم غزه صبر زیادی داشته اند و تا امروز کوچی صورت نگرفته است؛ پیش بینی این است که اسرائیل تا به دست آوردن دستاورد راهبردی بمباران غزه را ادامه می دهد.

وی با تاکید براینکه تمام دستگاه های کنترل و نظارتی بین الملل کارآمدی خود را از دست داده اند، عنوان کرد: سازمان های مدعی حقوق بشری که خود را مستقل می دانستند در عمل نشان دادند که غیرمستقل هستند و در قضیه فلسطین علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی نتواسته اند کاری انجام دهند.

فلاح زاده در پایان اظهار داشت: جهاد تبیین، جذب جوانان مسلمان به حوزه دانش بنیان، تقویت اشتراکات جهان اسلام و روایت سازی در مورد غزه از اقدامات لازم برای کمک به جبهه مقاومت است؛ راهبرد اسرائیل در مورد غزه، از بین بردن حماس و کوچ دادن مردم است که تاکنون محقق نشده است.

ارسال نظرات