۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۴۵۲۹۹

همایش ملی «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت» برگزار می‌شود

همایش ملی «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت» برگزار می‌شود
همایش ملی «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبرد‌های مواجهه با آن‌ها» برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، همایش ملی «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبرد‌های مواجهه با آن‌ها» پنج‌شنبه ۱۸ آبان در قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام شهبازیان دبیر علمی همایش ملی «جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبرد‌های مواجهه با آن‌ها» در نشست خبری در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: یکی از اهداف مؤسسه مهدویت و آینده‌پژوهی، جریان‌شناسی مهدویت بررسی و تحلیل در مورد جریان‌های انحرافی و چالش‌های معاصر در زمینه مهدویت است و توجه ما بیشتر به مدعیان دروغین مهدویت دوران معاصر است.

حجت‌الاسلام شهبازیان با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مؤسسه مهدویت و آینده‌پژوهی، برگزاری همایش‌های مختلف در قالب سلسله همایش‌های «نظریه انتظار» است، افزود: آشنایی با جریان‌های آسیب‌زایی که شناختی در مورد آن‌ها نداریم و بررسی مؤلفه‌های جریان‌های انحرافی از دیگر اهداف مؤسسه است که جامعه واکسینه و از بروز و ظهور مدعیان دروغین، پیشگیری شود.

دبیر علمی همایش ملی جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت گفت: بررسی فرصت‌ها و تهدید‌ها و نقاط ضعف و قوت از دیگر اهداف همایش‌های مهدویت است.

شهبازیان افزود: مفهوم‌شناسی (چیستی، معیار‌ها و سنجه‌ها)، جریان انحرافی مهدویت، فرقه انحرافی مهدویت، مدعیان دروغین و جریان‌شناسی از محور‌های کلی این همایش است.

وی ادامه داد: گونه‌شناسی جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین معاصر، بستر‌ها و علل پیدایی گرایش ماندگاری افول و زوال، مبانی و شاخصه‌های جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت معاصر، مبانی و شاخصه‌های جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت معاصر و شیوه‌ها و شگرد‌ها (علمی و عملی) از دیگر محور‌های کلی این همایش است.

دبیر علمی همایش ملی جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت با اشاره به اینکه محور دوم، آسیب‌ها و چالش‌ها است، افرود: در این محور چالش‌های معرفتی، اعتقادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، خانواده، اخلاقی، تربیتی و اقتصادی بررسی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهبازیان تصریح کرد: راهبرد‌ها و راهکاری پیشگیری، راهبرد‌ها و راهکار‌های مواجهه (اصلاح، هدایت و مقابله) و آینده‌پژوهی مسائل، محور سوم پیشگیری و مواجه است که در این همایش بررسی می‌شود و محور آخر این همایش نیز رسانه و فضای مجازی، فرصت‌ها و تهدید‌ها است.

وی با اشاره به ارسال ۸۵ چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش، گفت: برای برگزاری این همایش ۱۴ کرسی و نشست تخصصی برگزار و سه هزار و ۵۰۰ صفحه محتوا تولید شده است.

دبیر علمی همایش ملی جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت اضافه کرد: افتتاحیه و اختتامیه همایش پنج‌شنبه ۱۸ آبان با سخنرانی آیت‌الله کریمی‌جهرمی، حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه و یکی از کارشناسان وزارت اطلاعات برگزار می‌شود.

ارسال نظرات