۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۷۴۴۸۳۲

تجلیل از موکب‌داران اربعین در سرپل‌ذهاب

تجلیل از موکب‌داران اربعین در سرپل‌ذهاب
مراسم تجلیل از موکب داران اربعین حسینی شهرستان سرپل ذهاب با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیر کل عتبات عالیات استان کرمانشاه و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم تجلیل از موکب داران اربعین حسینی شهرستان سرپل ذهاب با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیر کل عتبات عالیات استان کرمانشاه و جمعی از مسئولان در حسینیه امام خامنه‌ای دفتر امام جمعه شهرستان سرپلذهاب برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، بهمن صحرایی، مدیرکل عتبات عالیات استان کرمانشاه اظهار داشت: تاسیس دین با رسول الله(ص) و بقای دین با اباعبدالحسین(ع) بود. 

مدیرکل عتبات عالیات استان کرمانشاه افزود: اربعین و این حماسه ، مسیر سنت الهی و سبز مهدوی است، این مسیر ، مسیر ظهور امام زمان(عج) و شکل گیری حکومت اسلامی خواهد بود.   

وی ادامه داد: در ابعین امسال خادمین خالصانه خدمت کردند، در سطح استان بیش از ۳۰ درصد مواکب مردمی افزوده شد.

 مدیرکل عتبات عالیات استان کرمانشاه ادامه داد: افتخار این را داریم که استان کرمانشاه بعنوان استان معین در توسعه حرم امام حسین(ع) در کربلا، حضور دارد، و این پروژه در حال اتمام است و این یک رسالتی است که باعث افتخار است.

صحرایی گفت: امسال مرز خسروی بعنوان یک مرز نمونه کشور انتخاب شد و این از تلاش و زحمات مسئول کمیته ها و موکب داران حاصل شد، زیرساخت های لازم که فراهم بود از نعمت معنوی و مادی اربعین بود، در سنوات آینده ۵۰۰ هزارنفر زوار امسال چند برابر خواهد شد.   

مدیرکل عتبات عالیات استان کرمانشاه در پایان سخنان با بیان اینکه درب اصلی مرز خسروی شهرستان سرپلذهاب است، گفت: ذره ای از ثواب برای خدمت گذاری به زوار، در دستگاه خداوند ثبت و ضبط می شود.   

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی اظهار داشت: کار اصلی ستاد بازسازی عتبات عالیات، جمع آوری نذورات و جهت توسعه حرمین در عتبات است.   

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب افزود: بحث اربعین یک موضوع فراملی و جهانی است، لذا تصمیم گیری ها در این باره باید در سطح کلان گرفته می شود.   

حجت الاسلام ساداتی بیان کرد: در ایام اربعین ۲۱ موکب برپا شد، امید است سال آینده نقاط ضعف را برطرف کنیم و با قوت بیشتر در خدمت زائرین باشیم.   

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: فرصت اربعین، فرصت خودسازی و تربیت است لذا باید قدر بدانیم، همه کسانی که بااین نیت پای کار آمدند تقدیر و تشکر می کنیم. /1400/

ارسال نظرات