۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۷۴۴۶۵۴
روز بیست و دوم «طوفان الاقصی»؛

حماس: تهاجم زمینی به غزه شکست خورد

حماس: تهاجم زمینی به غزه شکست خورد
در حالی وارد بیست‌ودومین روز عملیات «طوفان الاقصی» شدیم که حملات هوایی سنگین و بی‌سابقه رژیم صهیونیستی به غزه ادامه دارد و از سوی دیگر تحرکات رژیم صهیونیستی برای نفوذ به غزه نیز با مقابله سرسخت مقاومت فلسطین همراه بوده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نظامیان رژیم صهیونیستی شب شنبه (5 آبان ماه) از چندین محور تلاش کردند که تحت پوشش حملات هوایی سنگین و بی‌سابقه وارد مرزهای شرقی نوار غزه شوند و به‌دنبال آن درگیری‌های بسیار شدیدی با نیروهای مقاومت شروع شد.

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد: در حال مقابله با تهاجم زمینی اسرائیل به بیت‌حانون و شرق البریج هستیم و درگیری‌های شدیدی  در عرصه میدانی در حال وقوع است.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود به‌دنبال توسعه عملیات‌های زمینی در غزه است.

صدای بمباران و درگیری در شرق نوار غزه سحرگاه امروز پس از شبی طولانی از حملات هوایی و مقاومت به گوش می‌رسد.

«پیتر لینر»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با پایگاه ای‌بی‌سی این مطلب را که «توسعه عملیات‌های زمینی» در غزه به‌معنی آغاز رسمی حمله زمینی است، رد کرد.

«اسامه حمدان» از رهبران مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد: آنچه را اکنون  اشغالگران  در غزه انجام می‌دهند تلاشی برای ایجاد  ساختن تصویری از پیروزی است.

وی افزود: با طلوع سپیده‌دم، جهان آثار حماسه قهرمانانه‌ای را که رزمندگان مقاومت در نبرد غزه خلق خواهند کرد، مشاهده خواهد کرد.

اسامه حمدان اضافه کرد: اسرائیل ادعا می‌کند عملیات امشب، عملیات زمینی برنامه‌ریزی‌شده نیست تا در صورت شکست، خود را در تنگنا و  وضعیت شرم‌آوری قرار ندهد.

بر اساس این گزارش، درحالی که صهیونیست‌ها چند نوبت تلاش کرده‌اند به‌صورت زمینی وارد غزه شوند و امشب نیز یکی از وحشیانه‌ترین یورشهای خود را انجام دادند، اما از اعلام رسمی این موضوع خودداری می‌کنند.

مقامات رژیم صهیونیستی هر بار علی‌رغم شروع حمله برای ورود زمینی به غزه اعلام می‌کنند که این عملیات اصلی نیست و صرفاً عملیات محدود و یا گسترش عملیات قبلی است!

این مسئله از آن جهت در دستور تیم تبلیغاتی صهیونیستهاست که در مواجهه با شکست ورود زمینی، این هزیمت کمتر مایه تحقیر آنان شود.

حمله شب گذشته نیز در واقع یک تلاش قطعی برای ورود زمینی صهیونیستها به غزه بود اما تا این لحظه با شکست بزرگی مواجه شده‌اند.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات