۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۴۴۰۷۲

همایش بین المللی سیره شناسی علامه مصباح یزدی برگزار شد

همایش بین المللی سیره شناسی علامه مصباح یزدی برگزار شد
مازندران - همایش بین المللی سیره شناسی علامه مصباح یزدی با حضور پژوهشگران و نویسندگان در مجتمع فرهنگی شهید رجایی شهرستان فریدونکنار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، همایش بین المللی سیره شناسی علامه مصباح یزدی با حضور پژوهشگران، نویسندگان، طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین حضور مهمانان خارجی در مجتمع فرهنگی شهید رجایی شهرستان فریدونکنار برگزار شد.

حجت الاسلام تقی پور، امام جمعه فریدونکنار در ابتدای این همایش اشاره به شخصیت علامه مصباح یزدی در کلام مقام معظم رهبری با بیان این که علامه مصباح یزدی، در مسیر دفاع از دین، پیشرو بود، گفت: ایشان سرآمد همه عالمان و مجاهدان عصر خود، در پهنه غیرتِ دینیِ حکیمانه بودند.

وی افزود: آنچه که ایشان را از دیگر عالمان و دانشمندان متمایز می‌کرد این بود که علاوه بر فعالیت‌های علمی و سیاسی و مشغله‌های فراوانی که در عرصه‌های مختلف داشتند، هیچگاه از محور تفکر و اندیشیدن دور نشد.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که یکی دیگر از ویژگی های بارز علامه مصباح یزدی، پیروی و اطاعت محض از مقام عظمای ولایت بود، ادامه داد: ایشان در پایان عمرشان تاکید کردند در دوران حیات بیش از ۸۰ سال خود به جامعیت مقام معظم رهبری ندیدند و بر این گفتار خود اعتقاد راسخ داشتند.

حجت الاسلام تقی پور در ادامه سخنان خود گفت: علامه مصباح یزدی مرد غیوری بود که با همه هجمه‌های دشمنان به اصول و ارزش‌های دینی به ویژه مسأله ولایت فقیه و حتی استهزا شخصیت علمی ایشان، همواره با نگاه عالمانه و محبت آمیز خود از دین دفاع می‌کرد تا جایی که حتی مخالفانشان که در اندیشه‌های سیاسی با ایشان در تضاد بودند، اما به این جایگاه علمی و نبوغشان اعتراف می‌کردند.

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن جنایت های رژیم اشغال گر قدس در نوار غزه به توصیه های های معنوی علامه مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: برای آرامش خود در اوج غم‌ها و مصیبت‌ها به دامان حضرت بقیه الله(عج) پناهنده شوید و برای رهایی از این رنج و مصائب که به مسلمانان رسید فرج مولایمان را از خداوند بخواهیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات