۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۷۴۳۴۴۴
مدیر سابق گروه اخلاق و رسانه اداره کل پژوهش اسلامی رسانه تاکید کرد؛

لزوم به‌روز بودن رسانه‌ها و رصد دقیق تحولات جهان و اهداف دشمنان

لزوم به‌روز بودن رسانه‌ها و رصد دقیق تحولات جهان و اهداف دشمنان
حجت الاسلام عبدالله جلالی با بیان این که تحولات رسانه‌ای و علمی به سرعت درحال پیشرفت هستند، بر لزوم به روز بودن رسانه‌ها و رصد دقیق تحولات جهان و اهداف دشمنان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالله جلالی مدیر سابق گروه اخلاق و رسانه اداره کل پژوهش اسلامی رسانه در «نشست اخلاق حرفه‌ای در رسانه» از سلسله نشست‌های اخلاق در رسانه که بعد از ظهر امروز در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد با اشاره به اهمیت رسانه و فعالیت های رسانه ای و تولید انتشار اخبار در خبرگزاری ها اظهار داشت: برای این که اصحاب رسانه در فعالیت های رسانه ای و خبری خود، موثر و مفید باشند باید به عناوین ثانویه دقت و توجه کامل داشته باشند؛ زیرا مقدمه ورود به هر فعالیت خبری است.

وی افزود: توجه به حیثیت حرفه ای انقلابی و دینی و فرهنگی اهمیت فعالیت های رسانه ای را بالاتر می برد و باید در منظر ما دائما گوشزد شود تا بدانیم در کجای تحولات امروزه هستیم؛ چراکه تحولات رسانه ای و پیشرفت های علمی به سرعت درحال پیشروی هستند و این ها علاوه براین که مسئولیت ما را بیشتر می کند، فرصتی نیز برای ما ایجاد می کند تا به عنوان کنشگران عرصه خبری با پیامدهای فقهی، اخلاقی و حقوقی هم روبه رو می شویم.

مدیر سابق گروه اخلاق و رسانه اداره کل پژوهش اسلامی رسانه تاکید کرد: باید اصحاب رسانه و خبرنگاران به مبانی دینی و خبری واقف بوده و به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم تأثیرگذاری رسانه ها در تقابل و مبارزه با دشمنان تاکید کرد: این که دشمنان انقلاب و اسلام برخی از خبرگزاری های کشور را تحریم می کنند، نشان از این دارد که این خبرگزاری ها تاثیرگذار در جامعه بوده اند و توانسته اند در مقابل دشمنان خوب ظاهر شده و موثر واقع شوند.

لزوم به روز بودن رسانه ها و رصد دقیق تحولات جهان و اهداف دشمنان

حجت الاسلام جلالی افزود: باید در خبرگزاری ها به اندیشه های رهبر معظم انقلاب و اهداف و نگاه ایشان توجه جدی شده و با توجه ویژه‌ به فرمایشات ایشان، فعالیت های متعدد و گسترده رسانه ای در خبرگزاری ها شکل گیرد.

مدیر سابق گروه اخلاق و رسانه اداره کل پژوهش اسلامی رسانه با اشاره به لزوم به روز شدن اصحاب رسانه نسبت به مسائل مختلف رسانه ای و مرتبط با دشمنان و اهداف و اغراض آنان بیان داشت: باید با به روز کردن اطلاعات خود در مقابله با دشمنان خوب ظاهر شده و به مسئولیت های محول شده به خود، به نحو احسن عمل کرده و کاستی های خود را جبران کنیم.

وی افزود: اساسا امروزه فعالیت رسانه ای بدون در نظر گرفتن احساسات مخاطب و توجه به فرامتن مخاطبان، تاثیرگذاری چندانی نخواهد داشت.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که دائما کشور ما با نزاع هایی مواجه بوده است که افرادی در مقابل اندیشه های امام راحل و ارزش های انقلاب اسلامی ایستاده اند بیان داشت: خیلی از مواقع ما در این موقعیت ها دچار تزاحم هایی می شویم و نمی دانیم که باید در این زمان، اخلاق حرفه ای ما مبتنی بر کدام گذاره دینی باشد تا ما را از این تزاحم ها بیرون کرده و از قضاوت های عجولانه و نظرات بدون تحقیق باز دارد.

مدیر سابق گروه اخلاق و رسانه اداره کل پژوهش اسلامی رسانه در ادامه با اشاره به لزوم وجود تقوا و تقویت این صفت در خبرنگاران اظهار داشت: یکی از خصوصیات لازم در خبرنگار و جامعه خبری داشتن تقوایی الهی در طول مدت فعالیت‌های رسانه ای آنان است؛ چراکه خبرنگاری که اهل تقوا نباشد نمی تواند با نور الهی حرکت کند.

وی افزود: اعتقاد به ولایت فقیه و مبانی آن نیز یکی از مسائلی است که باید در این زمینه نیز خبرنگاران و اصحاب رسانه اطلاعات کافی داشته و علاوه بر اعتقاد به مسئله ولایت، بر مبانی ولایت فقیه نیز مسلط باشند.

لزوم به روز بودن رسانه ها و رصد دقیق تحولات جهان و اهداف دشمنان

حجت الاسلام جلالی با اشاره به لزوم مواظبت در نگارش اخبار و مصاحبه ها و انتشار آنان در خبرگزاری ها تاکید کرد: خبرنگاری که با قلم خود به توهین و افترا دیگران پرداخته و اشخاص و افرادی را که مخالف با آن هستند مورد توهین و شماتت قرار دهد، این مسائل زیبنده خبرنگاران و اهالی رسانه ها نیست.

مدیر سابق گروه اخلاق و رسانه اداره کل پژوهش اسلامی رسانه در پایان بیان داشت: عدم تجسس، به دنبال عیوب مردم و کشف اسرار دیگران نبودن، یکی از بایدهایی است که لازم است اهالی رسانه ها از آن دوری کنند تا از تضییع حقوق دیگران جلوگیری شود.

ارسال نظرات