۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۷۴۳۱۱۷
حجت الاسلام طاهری مطرح کرد؛

حمایت عملی آیت الله شیرازی از نهضت امام خمینی

حمایت عملی آیت الله شیرازی از نهضت امام خمینی
دبیر جامعه روحانیت شیراز در پیش همایش مرجع مجاهد گفت: آیت الله شیرازی در بین علما و مراجع جز اولین کسانی بود که به حمایت عملی از نهضت امام خمینی(ره) پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام سید محی الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز در دومین پیش همایش مرجع مجاهد با اشاره به شخصیت آیت الله سید عبدالله شیرازی گفت: برای شناخت معارف رفیع اهل بیت(ع) باید به سراغ مراجع تقلید، علما و بزرگان حوزه علمیه رفت.

وی افزود: با شناختی که بنده از نزدیک با این عالم جلیل القدر داشتم ایشان را مهذب نفوس و خود ساخته دیدم و برای مردم منشأ خدمت، خیر و برکت بود.

تولیت حرم سید علاء الدین حسین اظهارداشت: آیت الله شیرازی در شیراز بود که به درجه اجتهاد رسید و بعد به نجف اشرف رفت و آنجا نیز منشا خیر قرار گرفت و در میان مراجع تقلید دارای یک شخصیت منحصر به فرد بود.

حجت الاسلام طاهری گفت: آیت الله شیرازی در مبارزه ،جهاد و امر به معروف نهی از منکر پیش قدم بود و در راه اسلام از هیچ چیزی ترس نداشتو زمانی که نماینده انگلیس می‌خواست وارد شیراز شود ایشان پیام داد که اگر کسی از او استقبال کند در حکم محاربه است.

وی ادامه داد: بین علما و مراجع، ایشان جز اولین کسانی بود که به حمایت عملی از نهضت امام خمینی(ره) پرداخت و به صراحت کشته شدگان در راه انقلاب را شهید خطاب نمود.

ارسال نظرات